Subsidiecoördinator

november 26, 2025
2887 - 4462
Application ends: december 1, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Functieomschrijving Subsidiecoördinator

Wat ga je doen?

Als subsidiecoördinator ben je verantwoordelijk voor het volledige subsidieproces binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat alle stappen van aanvraag tot vaststelling op een uniforme manier plaatsvinden binnen alle beleidsterreinen. Je houdt overzicht over alle aangevraagde en verleende subsidies en bent op de hoogte van relevante inkoopprocessen.

Jouw belangrijkste taken:

  • Procescoördinatie en -bewaking: je zorgt dat het subsidieproces binnen de hele organisatie op dezelfde manier verloopt.

  • Overzicht en monitoring: je houdt een totaaloverzicht bij van alle lopende subsidieaanvragen en verleende subsidies.

  • Ondersteunen en adviseren: je begeleidt collegas bij het aanvragen, beoordelen en verantwoorden van subsidies. Voor juridische of procesmatige vragen ben jij het eerste aanspreekpunt.

  • Zelf beoordelen van aanvragen: sommige subsidieaanvragen beoordeel je zelf, vooral als deze niet onder een vakspecialist vallen.

  • Accountmanagement: je onderhoudt contact met organisaties in het maatschappelijk veld en met interne afdelingen, het college en eventueel de gemeenteraad.

  • Communicatie: je zorgt voor juiste en begrijpelijke communicatie naar externen, zoals berichten voor lokale media, informatie op de website en het beantwoorden van vragen.

  • Actualiseren van regelgeving: wanneer nodig pas je de algemene subsidieverordening en subsidieregelingen aan.

  • Ondersteunen bij externe subsidies: je helpt collegas bij het aanvragen van subsidies van derden, zoals ZonMw of DUS-I.

  • Optimaliseren van processen en systemen: je werkt aan verbeteringen in werkprocessen en digitale systemen.

  • Collegevoorstel: in oktober/november stel je het volledige collegevoorstel op met alle (beoordeelde) subsidieaanvragen, samen met team Financiën.

Wie ben jij?

Je hebt een helikopterview en beschikt over financiële basiskennis van wet- en regelgeving rond subsidies. Daarnaast heb je affiniteit met juridische aspecten van subsidieprocessen. Je werkt nauwkeurig, gestructureerd en kunt procesmatig denken. Je communiceert helder en eenvoudig (B1-niveau).

Je neemt mee:

  • Een relevante hbo-opleiding.

  • Financiële basiskennis van wet- en regelgeving rondom subsidies.

  • Aantoonbare ervaring met werken in een zaaksysteem (CRM).

  • Vaardigheid in het inrichten van digitale processen en programmas zoals Word en Excel.

  • Klantvriendelijkheid en goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

Beoordelingscriteria

Uitsluitende eisen (moeten worden bevestigd):

    • HBO-diploma aanwezig:
    • Ja / Nee

  1. Aantoonbare werkervaring én financiële basiskennis subsidieproces:

    • Ja / Nee

  2. Aantoonbare ervaring met zaaksysteem (CRM):

    • Ja (5 punten)

    • Nee (0 punten)

Wensen (scorende criteria):

1. Digitale vaardigheden (5 punten)

Kandidaat is vaardig in het inrichten van digitale processen en in het gebruik van Word en Excel.

  • Ja (5 punten)

  • Nee (0 punten)

2. Recente werkervaring in vergelijkbare functie (max. 5 punten)

  • Minder dan 3 jaar (1 punt)

  • 3 jaar (2 punten)

  • 4 jaar (3 punten)

  • 5 jaar (4 punten)

  • Meer dan 5 jaar (5 punten)

5. Competenties (20 punten)

Worden beoordeeld in een persoonlijk gesprek. De kandidaat beschikt over:

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

  • Vermogen om zelfstandig én in teamverband te werken

  • Sterke communicatieve vaardigheden

  • Passendheid binnen het team

  • Resultaatgerichtheid

  • Analytisch vermogen

  • Gestructureerd werken

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 1 december 2025, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.