Juridisch Medewerker

november 26, 2025
1875 - 2175
Application ends: december 2, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Opdrachtgever
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Bij de gemeente Voorst werken ongeveer 230 enthousiaste medewerkers. Je komt te werken in het leuke team juridisch administratieve ondersteuning, veiligheid & handhaving. Een team dat bestaat uit 18 collega’s. Samen zijn jullie in brede zin verantwoordelijk voor alle juridische ondersteuning voor de gehele organisatie en de veiligheid en openbare orde in de gemeente Voorst.

Opdracht
Wij zoeken een enthousiaste juridisch medewerker met talent op zowel juridisch, als administratief gebied, die bereid is de handen uit de mouwen te steken! Als echte spin in het web ben je een onmisbare schakel binnen het juridische team. Voor de juristen/juridisch beleidsadviseurs (binnen het fysiek en sociaal domein) registreer je de juridische procedures, zoals die van bezwaar en beroep en verzorg je de bundeling en toezending van stukken in juridische procedures. Verder draag je zorg voor de ontvangstbevestiging van bezwaarschriften, voor het plannen van en uitnodigen voor hoorzittingen in bezwaarprocedures en voor de eventuele verdagingsbrieven. Daarnaast verzorg je de termijnbewaking bij procedures. Voor het sociaal domein handel je lichte bezwaarschriften zelfstandig af.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een administratieve en juridische richting;
2. Aantoonbare kennis van de Algemene wet bestuursrecht;
3. Aantoonbare kennis van regelgeving in het sociaal domein omtrent bezwaar en beroep (Licht dit duidelijk toe in het cv);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
6. Kandidaat is aantoonbaar bereid om ook op locatie in Twello te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker (50 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Zaaksysteem en Excel (25 punten).

Competenties
– Communicatief;
– Klant- en servicegericht;
– Doorzettingsvermogen;
– Flexibel;
– Accuraat;
– Ordend;
– Zelfstandig.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg mogelijk.
Is hybride werken mogelijk: in overleg mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.