Beleidsmedewerker OOV

november 26, 2025
3300 - 5100
Application ends: november 28, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 160 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen.

Dit is jouw team
Je komt te werken binnen het team Openbare Orde & Veiligheid, dat onderdeel is van de afdeling Bestuurs- en managementondersteuning. Dit team bestaat onder andere uit 2 andere beleidsmedewerkers, 2 BOA’s, een handhavingsjurist en een teamleider.

Opdracht
Je komt in een hecht team en werkt gezamenlijk aan onderwerpen ten behoeve van bedrijfsvoering zoals afstemmingsoverleg, advisering van de burgemeester, behandelen raadsvragen en eventuele klachten van en/of vragen van inwoners en ondernemers. Daarnaast heb je een eigen takenpakket:

Primair houd jij je bezig met:

  • Integraal veiligheidsbeleid
  • Ondermijning
  • Openbare orde & veiligheid

Daarnaast kunnen de volgende taakgebieden in jouw functie voorkomen:

  • Zorg en veiligheid (sociale veiligheid)
  • Crisisbeheersing
  • Radicalisering en polarisatie

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Beschikbaar per december 2025 voor 32 uur in de week;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior beleidsmedewerker OOV bij een gemeente;

Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebied van Integrale Veiligheidskunde (15 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (senior) beleidsmedewerker OOV bij een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met integraal veiligheidsbeleid, ondermijning en openbare orde en veiligheid (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met zorg & veiligheid, crisisbeheersing en radicalisering & polarisatie (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met advisering van bestuurder(s) op het gebied van OOV (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief en sociaal vaardig
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Sterk in samenwerken
  • Sterk in adviesvaardigheden
  • Besef van politieke/bestuurlijke sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 1 december 2025 van 13.00 uur tot 18.00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 28 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.