Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Opdracht
- Je geeft advies en maakt ruimtelijke ordeningsbeleid. Waar nodig doe je onderzoek om het advies en beleid te onderbouwen.
- Je signaleert, analyseert en adviseert over gevolgen van landelijke en provinciale ontwikkelingen voor ons gemeentelijke beleid.
- Je beoordeelt principeverzoeken en begeleidt (complexere) ruimtelijke procedures (inspraak, omgevingsvergunning, Omgevingswet).
- Je levert een bijdrage aan voorlichtingsbijeenkomsten over ruimtelijke plannen als onderdeel van participatietrajecten.
- Je adviseert over bezwaar- en beroepschriften
Vereisten / knock-out criteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur RO;
4. Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (benoem duidelijk in cv).
Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur RO binnen een gemeente (30 punten)
6. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening of Geografie (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (25 punten);
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten).
Competenties
- Je werkt zelfstandig en hebt verantwoordelijkheidsgevoel.
- Je bent proactief en doortastend.
- Zijn er knelpunten, dan denk jij in oplossingen.
- Je verliest het totaalplaatje niet uit het oog: je hebt een helicopterview.
- Je toont lef en bent niet bang om je mening te geven. Die kan je ook goed onderbouwen.
- Je bent een verbinder en een teamspeler. Je zoekt contact met collega’s voor overleg en afstemming.
- Je bent sterk in mondelinge communicatie, schrijft gemakkelijk en maakt prettig leesbare stukken om tot bestuurlijke besluitvorming te komen.
- Je hebt ervaring met werken in een politiek bestuurlijke omgeving.
- Je kan je inleven op politiek en bestuurlijk niveau.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg / Onderlinge afstemming
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.