Over de RET
De Rotterdamse Electrische Tram NV (RET) is al bijna 150 jaar een begrip in Rotterdam en omstreken. Perfect georganiseerd en uitgevoerd openbaar vervoer met de hoogste kwaliteit voor de reiziger van nu én van de toekomst, daar staat de RET voor.
Naast logistieke verbindingsfunctie is de RET ook een sociale verbinder. Al bijna 150 jaar is de RET sterk verbonden met de Rotterdamse regio. Dit uit zich in actieve samenwerking met andere organisaties in de regio en een positieve bijdrage aan milieu en maatschappij. Op een inspirerende en interactieve manier wil de RET van meerwaarde voor de samenleving zijn.
Vacature: Projectleider Migratie
Uren: 24-32 uur per week (3-4 dagen, afhankelijk van beschikbaarheid)
Duur: Tijdelijke functie van 6 maanden
Startdatum: Rond 1 januari 2026
Let op: Het zwaartepunt van de migratie ligt in de eerste zes maanden van 2026. Daarna wordt verwacht dat de lijnorganisatie het proces zelfstandig kan voortzetten.
Team
De functie is inhuur via SP&P, binnen het Programmateam OV-Betalen. Het team bestaat uit een programmamanager en vijf projectleiders, waar deze rol er één van is. De projectleiders zijn een mix van interne en externe medewerkers.
Profiel van de Projectleider
De projectleider moet in ieder geval:
-
De projectactiviteiten rondom de migratie van consumentenproducten coördineren;
-
Afstemmen met andere projectleiders ten aanzien van producten, productrealisatie, testen en planning;
-
Middelen ontwikkelen op het gebied van propositieontwikkeling, doelgroepsegmentatie, stakeholdercommunicatie, marktintroducties en servicecommunicatie richting reizigers.
Functieomschrijving
Taken en verantwoordelijkheden:
-
Aansturen van het interne team dat zich bezighoudt met de migratie van consumentenproducten;
-
Verbeteren van het PVS (denk aan MFA, OVpas, stornering, etc.) en updates hiervan, inclusief aansturen van betrokken externe leveranciers;
-
Communicatie en afstemming met Translink en andere vervoerders;
-
Opstellen en actueel houden van projectplanning en -documentatie;
-
Betrekken van de business/stakeholders bij de migratie; regelmatige afstemming met de PO, IT-specialisten en Functioneel Beheer;
-
Coördineren van werkzaamheden rondom het productverkoopsysteem en aangesloten systemen;
-
Inzetten van marketingmiddelen via webshop, app en andere verkooppunten, in samenspraak met de business, om klanten te laten overstappen van oude naar nieuwe producten;
-
Stuurt interne communicatie over OVpay aan en lost vragen/ issues rondom OVpay migratie op;
-
Verdiept zich in de customer journey en stuurt distributie-afbouw aan op basis van businesswensen;
-
Communiceren over voortgang en zorgen voor transparantie; waar nodig de stuurgroep om besluiten vragen;
-
Overdragen van werkzaamheden aan het eind van de periode aan de business, zodat zij zelfstandig de migratie kunnen voortzetten.
Functie-eisen
Om succesvol te zijn:
-
Proactief en een echte zelfstarter, die snel zijn weg vindt in een nieuwe werkomgeving;
-
Minimaal twee referenties opgeven;
-
Omgaan met belangen van verschillende stakeholders en stevig in de schoenen staan;
-
HBO of WO-diploma;
-
Minimaal drie jaar ervaring in het leiden van projecten met een hoog gehalte aan publieke marketing en gedragsbeïnvloeding;
-
Ervaring met complexe omgevingen en veel stakeholders;
-
Kennis van en ervaring met Prince II is een pré;
-
Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift;
-
Kennis van digitale betaaloplossingen, ticketing en klantreizen in OV-ketens is een sterke pré;
-
Ervaring met reizigerscommunicatie, adoptie- en transitieprogrammas.
Competenties
-
Goede samenwerkings- en communicatieve vaardigheden;
-
Analytisch en beschikt over leiderschapskwaliteiten;
-
In staat een heldere structuur in werk aan te brengen en stakeholders hierin mee te nemen.
Wat biedt de RET?
-
Bijdrage leveren aan een maatschappelijk relevant thema in een dynamische omgeving;
-
Zelfstandige en uitdagende functie in een professionele en prettige werkomgeving;
-
Werken met collegas die zich inzetten voor optimaal openbaar vervoer in Rotterdam en omstreken;
-
Deel uitmaken van een organisatie die volop in ontwikkeling is.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 27 november 2025, 09:30 uur. Tot die tijd kunt u reageren.