Grond en Ontwikkeling – Frontend- en backend developer 2 FTE

november 26, 2025
5200 - 8100
Application ends: december 3, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Opdrachtomschrijving
Als Integration Developer bouw je betrouwbare integraties binnen het Azure-ecosysteem. Je gebruikt API Management, Function Apps, Event Grid en Service Bus om gegevensstromen te verbinden en te orkestreren. Je implementeert OAuth2- en OpenID Connect-authenticatie via Keycloak of Microsoft Entra ID, automatiseert infrastructuur met Bicep, en integreert je werk in Azure DevOps CI/CD-pipelines. Je begrijpt zowel de technische als de functionele kant van integraties, hoe data, security en performance samenkomen in ƩƩn stabiel geheel.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Ontwikkelen en beheren van integraties in Azure API Management.
  • Bouwen van REST-APIs en event-gedreven koppelingen met Function Apps of Logic Apps.
  • Werken met Node.js of .NET voor de implementatie van integratielogica.
  • Implementeren van beveiliging en federatie via Keycloak en Microsoft Entra ID.
  • Configureren van OAuth2 / OpenID Connect-flows voor authenticatie en autorisatie.
  • Automatiseren van infrastructuur en configuratie met Bicep.
  • Integreren van integraties in Azure DevOps CI/CD-pipelines.
  • Documenteren van API-specificaties, beveiligingsrichtlijnen en integratiepatronen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is onderdeel van de directie Grond en Ontwikkeling. Onze overkoepelende directie Grond & Ontwikkeling heeft als missie: Meer waarde creƫren voor de stad en metropool Amsterdam.

De afdeling Erfpacht en Uitgifte beheert ruim 300.000 erfpachtcontracten, met jaarlijkse canoninkomsten van meer dan 100 miljoen en een balanstotaal van circa 8 miljard. Bij de afdeling werken 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Als Financieel data analist val je binnen het team Advies, Beleid en Ontwikkeling, subteam Advies & Ontwikkeling. In dit team komen verschillende expertises samen en vallen ook de data analisten van de afdeling die voor jou sparringpartners kunnen zijn. Daarnaast is vanuit dit team de inrichting van datamanagement binnen de afdeling in ontwikkeling, waarin je vanuit de functie van Financieel analist mee zal gaan samenwerken.

Het programma NISE (Nieuw Informatiesysteem Erfpacht en Uitgifte) heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd, stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground Principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit en is opgebouwd conform het vijf-lagen model. De ontwikkeling gebeurt door drie devops teams, elk met hun eigen expertise. De drie teams worden ondersteund door een stevige programmaorganisatie, waarbij de productmanager, software & integratiearchitect en de programmamanager in de lead zijn.

Eisen (KO Knock-out criteria)

Werk- en denkniveau / Opleiding

  1. De kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau.

    • Moet blijken uit het cv.

  2. De kandidaat is in het bezit van een erkend hbo-diploma.

    • Moet blijken uit het cv.

    • Het diploma moet worden meegenomen naar het interview (verplichte controle).

Motivatie

  1. De kandidaat levert een motivatie van maximaal 1 A4 aan waarom hij/zij geschikt is.

    • De motivatie wordt besproken tijdens het interview.

Werkervaring (KO)

  1. Minimaal 4 jaar ervaring met API-ontwikkeling en cloud-integratieplatformen.

    • Moet blijken uit het cv.

  2. Minimaal 4 jaar ervaring met Azure API Management, Function Apps, Event Grid en Service Bus.

    • Moet blijken uit het cv.

  3. Aantoonbare vaardigheid in Node.js of .NET voor backend-integraties.

    • Moet blijken uit het cv.

  4. Minimaal 2 jaar ervaring met Keycloak, Microsoft Entra ID, OAuth2 en OpenID Connect.

    • Moet blijken uit het cv.

  5. Aantoonbare kennis van Bicep, Azure DevOps en CI/CD-automatisering.

    • Moet blijken uit het cv.

  6. Minimaal 2 jaar ervaring met REST / JSON / OpenAPI-specificaties en API-beveiliging.

    • Moet blijken uit het cv.

  7. De kandidaat is bereid om op locatie te werken.

    • Moet blijken uit het cv.

Wensen / Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft ervaring met werken in een multidisciplinair agile team.

    • Moet blijken uit het cv.

    • (20 punten 15,38% van totaal)

  2. De kandidaat heeft ervaring binnen het publieke domein, bij voorkeur bij een van de G4-gemeenten.

    • Moet blijken uit het cv.

    • (20 punten 15,38% van totaal)

  3. De kandidaat heeft kennis en ervaring met Common Ground-principes, Gemma en het 5-lagenmodel.

    • Moet blijken uit het cv.

    • (Puntencriterium, geen KO)

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 3 december 2025, 08.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.