Projectleider Omgevingsplan

november 18, 2025
3375 - 5175
Application ends: november 24, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Het enige constante is verandering!
De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer.

Afdeling 
De gemeente Waterland is een organisatie die zich voortdurend ontwikkelt en verbetert. Je werkt in het team Ruimte. Je legt verantwoording af aan de Afdelingsmanager Ruimte, Je werkt nauw samen met de projectleider van het stedenbouwkundig bureau, met collega’s uit verschillende teams (o.m. ruimtelijke ordening, vergunningen, realisatie) en met externe adviseurs zoals de omgevingsdienst, het hoogheemraadschap, de VrzW en de provincie.

Opdracht De gemeente werkt aan het gemeentebrede omgevingsplan. Daarvoor werkt de gemeente samen met een stedenbouwkundig bureau. De gemeente zoekt een gemeentelijke projectleider die verantwoordelijk is voor de inhoud en proces van het omgevingsplan.

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Aantoonbare afgeronde opleiding recht op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsmedewerker, jurist RO of beleidsadviseur bij een gemeente;
3. Beschikbaar per 1 januari 2026;
4. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding Nederlands Recht; (20 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Senior adviseur omgevingsrecht (Wet ruimtelijke ordening, Wabo, Omgevingswet) bij een gemeente; (15 punten)
7. Minimaal 5 jaar ervaring met de Omgevingsverordening Noord-Holland; (15 punten)
8. Minimaal 7 jaar werkervaring als beleidsmedewerker, jurist RO of beleidsadviseur bij een gemeente; (10 punten)
9. Een aantoonbaar afgeronde LEAN training; (10 punten)
10. 5 jaar werkervaring met het opstellen van bestemmingsplannen  en het voeren van bezwaar- en beroepszaken tot en met de Raad van State; (10 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking gericht op het omgevingsrecht en/of ruimtelijke ordening; (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 
 
Competenties

  • Zorgvuldigheid
  • Klantgerichtheid,
  • Oplossingsgerichtheid
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit
  • Communicatie

 Benodigd aantal professionals 
1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 122,50. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
 
Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op nader te bepalen moment.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie    
• De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
• BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen spullen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 november 2025 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.