Medewerker Archiefbeheer

november 25, 2025
1250 - 1850
Application ends: november 27, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Het archiveren van fysieke documenten heeft nu de hoogste prioriteit, zodat deze op termijn vernietigd kunnen worden of overgedragen kunnen worden naar een archiefbewaarplaats. Wij zijn daarom op zoek naar iemand met kennis en ervaring in archivering van fysieke documenten. Deze stap is nodig om de huidige wijze van archivering uit te faseren om zo de overgang te maken naar digitaal archiveren.

De werkzaamheden bestaan uit:

  1. Archiveren van de dagelijks aangeboden werkvoorraad
  2. Splitsen van dossiers in te bewaren en te vernietigen dossiers
  3. Afvoeren van de te bewaren dossiers
  4. Controleren van volledigheid van de zaak en zo nodig opvragen van ontbrekende documenten
  5. Controleren en zo nodig aanpassen van metadatering (terugvindbaarheid van de documenten)
  6. Wegwerken en scannen van achterstanden (nazending oude documenten)
  7. Registreren van ter archivering aangeboden ongeregistreerde documenten

De volgende competenties neem je mee:

  • nauwkeurig, analytisch en georganiseerd
  • iemand die dingen durft te betwijfelen
  • in staat om details uit te zoeken
  • secuur en checkt alle feiten
  • iemand die prima op zichzelf werkt, maar ook graag samenwerkt met collega’s

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Een aantoonbare afgeronde diploma SOD1 of direct vergelijkbare informatie beheer opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als archiefbeheerder binnen een gemeente;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met zowel fysieke als digitale archivering en het toepassen van de selectielijst. Bepalen bewaartermijnen op procesniveau.
5. Aantoonbare werkervaring met i-Navigator;
6. Aantoonbare werkervaring met eDocs (DMS) en Zam.nl;

Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met fysieke en digitale archivering en het toepassen van de selectielijst (40 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als archiefbeheerder (60 punten).
         a. binnen een gemeente (60 punten); 
         b. binnen een overheidsorganisatie (30 punten);     
         c. geen (0 punten).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8

Benodigd aantal professionals
1 (16 uur per week)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de werkgever

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025 van 10:00 uur tot 12:00.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 27 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.