Projectleider Groot Onderhoud Wegen

november 26, 2025
4700 - 7600
Application ends: december 1, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.

Deze opdracht valt binnen het team Wegen en Groen. Dit team zorgt voor het dagelijks onderhoud van ons areaal en projectmanagement van groot onderhoud projecten aan wegen en aan groen.

Als Projectleider groot onderhoud wegen lever jij een belangrijke bijdrage aan het voorbereiden en realiseren van groot onderhoud aan onze wegen.

Jij zorgt ervoor dat de aan jou toevertrouwde projecten worden voorbereid, aanbesteed en uitgevoerd. Dit doe je samen met jouw projectteam waarin jij als verbinder zorgt voor een goed samenwerking binnen het team. Je komt terecht in een team dat bestaat uit projectleiders, toezichthouders, ondersteuners, omgevingsmanagers en contractadviseurs. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager).

Opdrachtomschrijving
Vanuit jouw deskundigheid en talenten:

  • Ben jij integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de aan jou toevertrouwde projecten;
  • Bewaak jij het project, het proces en de financiële kaders;
  • Draag jij zorg voor het aanvragen van alle benodigde vergunningen;
  • Ben jij verantwoordelijke voor het aansturen van de voor de duur van de projecten toegewezen eigen en ingehuurde (project)medewerkers en stimuleer je een constructieve samenwerking;
  • Beoordeel je de kwaliteit van de geleverde diensten en werken;
  • Ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen met de bij het project betrokken teams, eenheden, bestuurders, bedrijven, burgers en overige belanghebbenden;
  • Draai jij je hand niet om voor belangentegenstellingen die kunnen spelen binnen jouw project;
  • Leg jij inhoudelijk verantwoording af aan de programmamanager door middel van een maandelijkse projectvoortgangsrapportage.

Je past de vastgestelde processen toe, toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid, je kunt loslaten, maar ook aanspreken en escaleren. Je zorgt dat het project “in control” blijft en je werkt binnen de kaders van de projectopdracht.

Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor het bereiken van projectresultaten binnen vooraf gestelde randvoorwaarden en legt hierover verantwoording af aan de programmamanager.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider infrastructurele werken bij een Provinciale overheid
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider of technisch manager met asfaltwerken
5. Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van RAW-contracten en UAV-GC contracten

Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een technische richting (15 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten (40 punten)
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en hoe je als projectleider samen met je projectteam tot een resultaat komt. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (45 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Technisch inzicht → kennis van wegbeheer, civiele techniek en onderhoudsmethoden;
Projectmanagementvaardigheden → plannen, organiseren en bewaken van tijd, kwaliteit en budget;
Contractmanagement → ervaring met aanbestedingen, UAV(-GC) contracten en samenwerking met aannemers;
Risicomanagement → signaleren en beheersen van technische, financiële en organisatorische risico’s;
Financieel inzicht → begrotingen opstellen, kostenbewaking en rapportage.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.