Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
De gemeente Hardenberg krijgt regelmatig te maken met fiscale (belasting)vragen. Bijvoorbeeld bij grondverkoop, vastgoedprojecten, samenwerkingen met andere gemeenten of het aanvragen van subsidies. Om dit goed te kunnen beoordelen, zoeken we tijdelijke ondersteuning van een ervaren fiscalist. Je geeft advies over belastingzaken van de gemeente in het kader van de Algemene Wet Rijksbelastingen. Het gaat vooral om omzetbelasting (btw), het BTW-compensatiefonds en overdrachtsbelasting.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO niveau richting Fiscaal Recht of Fiscale Economie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur;
4. Aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur bij minimaal 3 verschillende gemeenten.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring in afstemming met Belastingdienst (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als Fiscalist bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur bij meer dan 5 verschillende gemeenten (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met bezwaar en beroepsprocedures (10 punten);
9. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch denkvermogen: het vermogen om complexe fiscale situaties te analyseren, problemen te identificeren en effectieve oplossingen te ontwikkelen;
- Juridische kennis (op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving): een goed begrip van juridische aspecten van fiscale zaken is belangrijk, omdat fiscale en juridische kwesties vaak met elkaar verweven zijn;
- Communicatieve vaardigheden voor het communiceren met medewerkers van verschillende disciplines binnen de gemeente.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.