Toezichthouder Civiele Projecten (ZZP)

november 12, 2025
55 - 80
Application ends: november 24, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. 

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. 

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Voor het cluster (civiele) Projecten binnen het team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden (IGG) zijn wij op zoek naar een ervaren toezichthouder civiele projecten. Je werkt aan uiteenlopende civiele en infraprojecten — zoals reconstructies van wegen, rioleringswerk, en woonrijp- en bouwrijp-maken — binnen de openbare ruimte van de gemeente Hardenberg. In deze rol werk je nauw samen met de civiele projectleider en zorg je er samen voor dat de uitvoering soepel verloopt: volgens planning, kwaliteitseisen en contractuele afspraken. Je bent het aanspreekpunt op locatie voor aannemers, betrokken partijen en omwonenden.

Wat ga je doen?

  • Toezicht houden op de uitvoering van civiele projecten: bewaken van voortgang, kwaliteit, veiligheid en contractuele/bestekseisen.
  • Controleren van bestekken, tekeningen en uitvoeringsplannen (RAW, UAV of vergelijkbaar) en beoordelen of uitvoering conform afspraken is.
  • Uitvoeren van keuringen, signaleren van afwijkingen, meer-/minderwerk en rapporteren hierover aan de civiele projectleider en opdrachtgever.
  • Communicatie en afstemming met aannemers, nutsbedrijven, interne stakeholders, bewoners en andere betrokkenen.
  • Proactief meedenken over uitvoering, duurzame oplossingen en integrale aspecten van het project (o.a. veiligheid, milieu, maatschappelijke impact).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werk ervaring als toezichthouder civiel of infraprojecten bij een overheidsinstelling;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau richting civiele techniek of weg- en waterbouw;
3. Aantoonbare werkervaring met RAW of UA;
4. In het bezit van een rijbewijs zodat je makkelijk van locatie naar locatie kunt;
5. Bereid om minimaal 2 dagen fysiek aanwezig te zijn op kantoor.

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeentelijke organisatie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met projecten in de openbare ruimte (wegen, riolering, civiele kunstwerken) (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met projectadministratie, meer-/minderwerkrapportage of gebruik van projectsoftware (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring van de PMC-methodiek (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief sterk;
  • Kwaliteitsbewust;
  • Zorgvuldig;
  • Samenwerken;
  • Zelfstandig;
  • Resultaatgericht;
  • Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op een nader te bepalen datum.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.