Wat ga je doen?
Als juridisch medewerker kwaliteitszorg beweeg je soepel tussen wetgeving en praktijk. Jij vertaalt regels naar oplossingen die werken voor collegas én voor inwoners.
Je richt je vooral op de Participatiewet en schuldhulpverlening, maar kijkt ook graag breder binnen het sociaal domein. Tijdens vakanties of drukke periodes spring je bijvoorbeeld bij voor de Jeugdwet of Wmo.
Concreet betekent dit dat jij:
dossiers toetst op rechtmatigheid, doelmatigheid en zorgvuldigheid;
consulenten en beleidsadviseurs adviseert bij complexe vraagstukken;
risicos en verbeterpunten signaleert en meedenkt over oplossingen;
wet- en regelgeving vertaalt naar heldere werkprocessen en instructies;
meewerkt aan audits, bezwaar- en beroepsprocedures;
kennis deelt en collegas ondersteunt via interne trainingen.
Wie zijn wij?
Je komt te werken in een team dat, met jou erbij, bestaat uit vier juridisch medewerkers kwaliteitszorg ieder met een eigen specialisatie. Samen ondersteunen we het hele sociaal domein: het Sociaal team (Wmo, Jeugdwet, Schuldhulpverlening) en het team Werk en Inkomen (o.a. Participatiewet).
Bij ons werk je niet zomaar samen; je maakt deel uit van een hecht team. We geloven dat de kracht van goed samenwerken zit in het kennen van elkaars talenten, het durven uitspreken van je mening én het vieren van successen groot of klein.
Wat ons uniek maakt? We zijn er voor elkaar. Of je nu ergens in vastloopt, een goed idee hebt of gewoon een grap wilt delen: je wordt gehoord. Hier is ruimte voor jou als persoon, met alles wat je meebrengt.
En ja, kritisch zijn mag. Sterker nog, we moedigen het aan. Want alleen door elkaar scherp te houden, groeien we. We geloven in open gesprekken, constructieve feedback en samen de beste weg vinden.
Samen werken we hard, lachen we veel en tillen we elkaar naar een hoger niveau. In een team dat elkaar vertrouwt, durf je meer, leer je sneller en voel je je thuis.
Wat bieden wij jou?
- Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 24 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.
- Een salaris op niveau 9 (maximaal 4.998,– bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
- Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding.
- Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van jouw werkuren.
- Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel.
- Een iPhone en laptop van de gemeente.
- Een maandelijkse sportvergoeding van 10,- euro.
- Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
- De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.
Wie zoeken wij?
Een betrokken professional met een warm hart voor mensen én een scherp oog voor financiële stabiliteit. Je weet verbinding te maken, blijft rustig onder druk en werkt doelgericht aan duurzame oplossingen.
Je brengt het volgende mee:
een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD), Social Work of een vergelijkbare richting;
minimaal één jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen de schuldhulpverlening of het sociaal domein;
kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs);
een proactieve en resultaatgerichte houding je weet informatie goed te analyseren en om te zetten in concreet handelingsperspectief;
uitstekende communicatieve vaardigheden: je luistert, motiveert en weet helder te verwoorden wat nodig is;
het vermogen om zelfstandig én in teamverband te werken, met oog voor samenwerking en verbinding;
een stevige, empathische persoonlijkheid die bewoners ondersteunt om zelf weer grip te krijgen;
een goed gevoel voor preventie en het versterken van de basis van inwoners;
een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
Waar kom je te werken?
De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.
Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 31 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.