Senior medewerker financiële administratie en applicatiebeheer

november 11, 2025
3489 - 4998
Application ends: november 23, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Wat ga je doen?

Als medewerker financiële administratie werk je mee aan een solide financiële basis voor onze gemeente. Je bent een belangrijke schakel in het team en draagt bij aan diverse financiële processen. Van het opstellen van de jaarrekening tot het beheren van activa en tussenrekeningen jij zorgt dat alles klopt.

Wat ga je doen?

  • Jaarrekening: Samen met je collegas lever je een waardevolle bijdrage aan de totstandkoming van onze jaarrekening.
  • Activa-administratie: Je zorgt voor een kloppende administratie van onze activa en denkt mee over procesverbeteringen.
  • Betalingsverkeer & beheer van tussenrekeningen: Je werkt mee aan een soepel verloop van ons betalingsverkeer en staat voor goed beheerde tussenrekeningen.
  • Applicatiebeheer: Je bent de backup voor onze applicatiebeheerder en denkt mee over toekomstige ontwikkelingen van onze financiële systemen.
  • Projecten: Je pakt projectmatige taken op binnen het financieel administratieve domein.
  • Opschoning & actualiteit: Je houdt, samen met de collegas onze financiële gegevens (debiteuren, crediteuren) actueel.

Wie zijn wij?

Als medewerker financiële administratie kom je te werken in het team Administratie & Inkoop. Dit team bestaat in totaal uit zon 40 medewerkers met een mooi breed palet aan taken. De sfeer binnen het team is goed en we hanteren korte lijnen. Er wordt hard gewerkt, maar we houden ook van gezelligheid. Jij ook?

Wat bieden wij jou?

Onze arbeidsvoorwaarden
Je krijgt naast je salaris (max. 4.998,- in schaal 9 op basis van 36 uur) en ons vertrouwen mooie extra’s. Je kunt bijvoorbeeld:

  • Afwisselend thuis en op kantoor werken. Er is een thuiswerkbudget beschikbaar voor het inrichten van je werkplek.
  • Via jouw individueel keuzebudget (17.05% van je salaris) zelf bepalen hoe en wanneer jij dit in wil zetten (bijvoorbeeld verlof kopen, sportabonnement uitruilen, uitbetalen).
  • Jezelf blijven ontwikkelen. Wij hebben een online leerplatform en de mogelijkheid om een opleiding te volgen.
  • Genieten van gratis fruit en lekkere koffie in ons werkcafé.

Dat is nog niet alles, want:

  • Ons kantoor, naast de binnenstad, is goed bereikbaar met de auto, trein en fiets.
  • We vinden het belangrijk dat je duurzaam reist, daarom vergoeden we jouw ov-kosten volledig.
  • We werken samen aan onze vitaliteit. Je kunt aan allerlei sportieve en leuke activiteiten meedoen.

Wie zoeken wij?

Je bent een echte teamplayer die graag samenwerkt en bijdraagt aan een gezamenlijke prestatie. In een dynamische omgeving blijf jij stressbestendig en houd je het overzicht, ook als er veel tegelijk speelt. Je schakelt makkelijk tussen verschillende werkzaamheden en bent daarin flexibel. Met jouw voortgangscontrole bewaak je deadlines en zorg je dat processen goed blijven lopen. Daarbij ben je communicatief vaardig: je weet je boodschap helder over te brengen, zowel mondeling als schriftelijk, en stemt makkelijk af met collegas binnen en buiten het team.

Daarnaast breng je het volgende mee:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, Accountancy of vergelijkbaar.
  • Kennis van de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) is een vereiste.
  • Ervaring in een financieel administratieve omgeving binnen een gemeente is een belangrijk pluspunt.
  • Affiniteit en ervaring met het beheer van financiële systemen en gegevens.
  • Sterke controlevaardigheden en ervaring met het uitvoeren van financiële checks.

Waar kom je te werken?

Gemeente Doetinchem. Groei door doen.
De impact van jouw bijdrage bij gemeente Doetinchem is groot – als je durft. Want er is ruimte voor aanpakkers. Voor doeners. Voor creatieve en innovatieve geesten. Samen met je collegas help je deze groeiende gemeente naar de toekomst. Met meer inwoners, meer leefkwaliteit en mooie faciliteiten. En dat is leuk, uitdagend en heel divers werk, dat positief bijdraagt aan het leven van anderen. Die groei maken we samen door. Niet alleen als centrumgemeente, maar ook als organisatie. Om de kansen en uitdagingen van de toekomst te grijpen, moeten we innovatief en wendbaar zijn. Denken in mogelijkheden. Verbindingen leggen en de schouders eronder zetten. En dat geeft ook jou volop persoonlijke groeimogelijkheden. Want door doen verbreed je je kennis, je netwerk en je blik op de wereld van morgen.

Dit moet je nog weten:

  • Je hoort binnen een week na de sluitingsdatum of je wordt uitgenodigd op gesprek.
  • De eerste gesprekken staan gepland op dinsdag 25 november (in de ochtend).

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 23 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.