Wmo consulent

november 6, 2025
3500 - 5700
Application ends: november 13, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Team
Het team Zorg & Welzijn van de gemeente Haaksbergen zorgt ervoor dat inwoners kunnen meedoen, in de breedste zin. We voeren taken uit op het gebied van de Wmo, Participatiewet en de Jeugdwet. Leuk werk in een werkomgeving waar altijd van alles gebeurt. Wij zoeken versterking vanwege ziektevervanging.

Wat ga je doen?
Je voert keukentafelgesprekken bij mensen thuis, je behandelt Wmo aanvragen (met name huishoudelijke ondersteuning, woon- en vervoersvoorzieningen, rolstoelen en GPK), je inventariseert alle leefgebieden en zet als dat nodig is, andere experts in om iemand mee te kunnen laten doen. Daarnaast bedenk je samen met het gezin/cliënt/netwerk je oplossingen vanuit het principe “Eigen Kracht”. Van de gesprekken maak je rapportages en deze verwerk je in het computersysteem Suite. We werken samen met partners in de Noaberpoort.

Je hebt veel overleg met zorgaanbieders, leveranciers en met (externe) partners. Je beoordeelt offertes van derden. Je beheert en bewaakt het proces van melding tot en met de afhandeling. Als je bezwaarschriften kunt behandelen is dat een pré.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau of minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent;
2. Aantoonbare werkervaring als wmo consulent;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;

Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding wmo consulent; (25 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent; (40 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als wmo consulent binnen een gemeente; (35 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent enthousiast, flexibel en nieuwsgierig
  • Je bent daadkrachtig in jouw communicatie en weet snel en overtuigend argumenten duidelijk te maken

Benodigd aantal professionals
1.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Alle werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.