Financieel adviseur Ruimte

oktober 17, 2025
4200 - 6600
Application ends: oktober 29, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.

Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Opdracht
Als financieel adviseur heb je een signalerende, ondersteunende en adviserende rol naar de teams binnen jouw aandachtsgebied. Jij bent adviseur voor de operationele financiële zaken met als doel transparantie in de financiën. Je bent verantwoordelijk voor (de signalering van) de juistheid van de budgetten en een correcte verwerking van de uitgaven en inkomsten op teamniveau. Je bent hiermee de financiële spin in het web voor jouw teams en de organisatie, en schakelt zowel intern als extern met betrokkenen.

In deze functie word je financieel adviseur voor drie teams binnen ons thema Ruimte. Je richt je op de financiën op het gebied van openbaar beheer, vastgoed en wijkservice.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor:

  • Signalering van de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiële gegevens, denk aan mutaties reserves, voorzieningen en meerjareninvesteringsprogramma, stand van zaken rondom budgetten en een tweedelijns controle van verplichtingen en investeringsuren;
  • Het adviseren van de teamleiders, gevraagd en ongevraagd, op basis van een actueel financieel overzicht, waarbij je de ontwikkelingen in hun team bespreekt;
  • Assisteren bij het opstellen van financiële voorstellen en memo’s voor College en directie. Je zorgt hierbij voor aanlevering van de juiste gegevens;
  • Opstellen van financiële rapportages en ondersteunt de teams in de Planning & Control cyclus en bij de SiSa-regelingen (Single information, Single audit);
  • Opstellen van begrotingswijzigingen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en wijkservice;
3. Aantoonbare werkervaring met BBV. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
4. Kandidaat is per direct beschikbaar voor 36 uur.

Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en wijkservice (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het uitvoeren van de in de opdracht genoemde taken. Benoem dit duidelijk in het CV (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Key2Financien. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties

  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, met daarbij de benodigde overtuigingskracht;
  • Politieke sensitiviteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 4 november 2025, van 13:00 uur tot 16:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.