Gemeente Zutphen
Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.
Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.
Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.
Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een (deel)projectleider voor de verkenningsfase van het project Hanzehuis. Theater Hanzehof is een theatercomplex met een prachtige Buitensociëteit uit 1891 en een sterk verouderd congres- en theaterdeel uit 1974, gelegen in de gemeente Zutphen. De komende jaren willen we inzetten op het vernieuwen van dit verouderde deel door het creëren van een multifunctioneel gebouw, waarbij ook de Buitensociëteit nog beter tot haar recht komt. Een ontmoetingsplek of ook wel huiskamer waar je niet alleen kunt genieten van een theatervoorstelling, cabaret of een concert, maar waar drie instellingen de handen inéénslaan om gezamenlijk een plek te creëren waar kunst, cultuur, welzijn, educatie, talentontwikkeling en participatie samenkomen. De Hanzehof, Muzehof en de bibliotheek bundelen hun krachten en zetten in op één plek die we zowel kunnen zien als dé culturele ontmoetingsplek in de regio, als ook als een poppodium,
Taalhuis, kinderbibliotheek, oefenstudio, werkplek, verenigingsgebouw, debatcentrum, grand-café of gewoon als een plek waar je graag komt. Een huiskamer voor de stad. Met als werktitel “het Hanzehuis”.
De gemeenteraad van Zutphen heeft in de zomer van 2025 onder andere besloten over het SO van het gebouw en budgetten gereserveerd in de begroting voor realisatie van dit (deel) project. Nu zijn we toe aan een volgende stap. In de zogenoemde verkenningsfase werken we via diverse stappen uiteindelijk toe naar een VO en een DO voor dit mooie (deel) project. Daar zoeken we een (deel) projectleider voor.
De projectleider is vanuit de gemeente verantwoordelijk voor:
- De voorbereiding en organisatie van projectgroep vergaderingen.
- De organisatie van gesprekken met de partners met betrekking tot de planvorming
- Het uitzetten van alle benodigde onderzoeken om te komen tot een programma van eisen
- De oplevering van een functioneel programma van eisen
- De oplevering van een technisch programma van eisen
- De oplevering en uitwerking van een aanbestedingsstrategie
- Voorbereiding en uitvoering Europese Aanbesteding
- (Voorbereiden van) bestuurlijke besluitvorming inclusief advisering van de portefeuillehouder
- Aanhaken betrokken specialisten uit de ambtelijke organisatie bij (onderdelen van) het project.
- Onderhouden draagvlak voor het project bij alle betrokken partijen.
- Bewaking informatie, participatie, budget en planning
- De projectleider is in nauw contact met en legt verantwoording af aan de algeheel projectmanager van dit project.
( De werkzaamheden mogen door één of maximaal twee samenwerkende personen worden uitgevoerd.)
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als intern projectleider bij een vergelijkbare opgave (ver-)bouw van een maatschappelijk/cultureel complex met meerdere gebruikers;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider/kwartiermaker bij een vergelijkbare complexe meervoudige Europese Aanbesteding met meerdere gebruikersorganisaties;
3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in opdracht bij of voor een gemeente;
4. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Gunningscriteria
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als intern projectleider bij een vergelijkbare opgave (ver-)bouw van een maatschappelijk/cultureel complex met meerdere gebruikers (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring tijdens de planvormings- en voor- en definitief ontwerpfase bij een project met theater en bibliotheek waarbij ook de belangen van de belanghebbenden moeten worden meegenomen (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de financiële sturing en kennis van subsidiemogelijkheden van sociaal maatschappelijk/cultuur complex. Benoem minimaal 1 direct vergelijkbaar project al motivatie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring tijdens de uitvoeringsfase bij een project met theater en bibliotheek waarbij ook de belangen van de belanghebbenden moeten worden meegenomen (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jouw aangeboden personen aan het bovengenoemde profiel voldoet/voldoen.
Competenties
- Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie;
- Je staat voor wie je bent en voor wat je doet;
- Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden;
- Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat;
- Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen;
- Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.
Benodigd aantal professionals
1 a2 voor samen maximaal 16-20 uur. Dit mag door 1 bureau worden ingevuld als duo.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
- Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert.
- Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame
Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning
verstrekt. - De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.