Gemeente Haaksbergen
Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?
Missie
“We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”
Visie
“In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderende uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”
Opdracht
Wat ga je doen?
- Begeleiden (complexere) ruimtelijke procedures van begin tot eind, met name voor de ontwikkeling van (tijdelijke) woningbouw en bedrijventerrein, in afstemming met interne collega’s en externe partijen.
- Adviseren aan college en raad over ruimtelijke procedures.
- Daarbij verzorg je ook de communicatie rondom de ruimtelijke procedures en bereid je de besluitvorming voor.
- Opstellen of beoordelen ETFAL motiveringen voor de procedure BOPA.
- Vertegenwoordiging van de gemeente in juridische procedures (gezamenlijk met jurist).
- Begeleiden junior medewerker ruimtelijke ontwikkeling.
- Gevraagd en ongevraagd advies geven op nieuwe ontwikkelingen in het beleidsveld.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als planoloog / medewerker ruimtelijke ontwikkeling;
3. Aantoonbare kennis van de omgevingswet;
Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in juridische richting / richting RO (25 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als planoloog / medewerker ruimtelijke ontwikkeling (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren aan college en raad over ruimtelijke procedures (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen of beoordelen ETFAL motiveringen voor de procedure BOPA (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Sterke communicatieve vaardigheden
– Politieke sensitiviteit
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a/11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden nog ingepland.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.