Opdrachtomschrijving
Met het implementeren en doorontwikkelen van haar klantcontactstrategie werkt KVK aan het verder professionaliseren van klantcontact richting 2,4 miljoen ondernemers, verenigingen en stichtingen. Een belangrijk onderdeel hierbij is uniformiteit: het realiseren van een eenduidige en herkenbare klantbeleving over alle kanalen.
Het werken aan dit doel is projectmatig ingericht en verbindt de ervaringsprincipes van het KVK DNA met kanaalcommunicatie, met focus op correspondentie zoals brieven, formulieren, nieuwsbrieven en CX-teksten. Hiermee wordt de klanttevredenheid vergroot, de merkbeleving versterkt en worden interne processen efficiënter ingericht.
De communicatieadviseur/projectmanager voert regie op dit traject om tot meer uniforme klantbediening te komen. In deze rol is het belangrijk om kennis te hebben van bedieningsconcepten, evenals een stevige marketing- en communicatieachtergrond op het gebied van merkpositionering en het uitdragen van merk- en servicebeloften in (klant)communicatie.
Activiteiten
De volgende activiteiten worden uitgevoerd:
-
Zelfstandig uitvoeren van de opdracht in afstemming met opdrachtgevers (manager Marketing en programmamanager klantcontactstrategie).
-
Regelmatig rapporteren over de voortgang.
-
Bewaken van planning en kwaliteit van de opgeleverde communicatiemiddelen.
Op te leveren resultaten
-
Analyse van de huidige communicatiemiddelen en, in overleg met Klantreisexperts en Medewerkers Waardevol Klantcontact/Bedieningsconcepten, een communicatiestrategie voor correspondentie passend bij de merkidentiteit en doelgroepen.
-
Oplevering van een tone of voice-document en organisatie van een opleidingstraject voor KVK-medewerkers zodat zij de tone of voice zelf kunnen implementeren.
-
Doorvertaling van uniformiteit naar templates en formats.
-
Oplevering van een CMS-oplossing voor correspondentie.
-
Inhoudelijke bijdrage vanuit Marketing (communicatie) aan het verbeteren van bedieningsconcepten door aanbevelingen te doen over communicatie-oplossingen.
De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten zijn opgeleverd. Uitloop is mogelijk afhankelijk van de voortgang en beschikbaarheid.
Kandidaatomschrijving
De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over en weet hierbij de aandacht van anderen vast te houden.
Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van werkzaamheden binnen gestelde normen.
Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet deze op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
Eisen
-
Opleiding: Minimaal afgeronde HBO- of WO-opleiding in Marketing, Marketingcommunicatie of Communicatie/Brandmanagement.
-
Ervaring: Minimaal 5 jaar actuele ervaring (afgelopen 7 jaar) met het doorvertalen van service-, klant- of merkbeloften en B1-taalgebruik bij het optimaliseren van klantcommunicatie.
-
Kennis: Gewend om vanuit klantbehoeften te denken en handelen.
-
Ervaring: Minimaal 5 jaar actuele ervaring bij vergelijkbare grote, complexe organisaties.
-
Ervaring: Minimaal 5 jaar actuele ervaring in het begeleiden en uitvoeren van tone of voice en copy verbetertrajecten.
-
Ervaring: Minimaal 5 jaar actuele ervaring in intern uitrollen en meekrijgen van teams voor het implementeren van service- en merkbeloften.
-
Ervaring: Minimaal 5 jaar actuele ervaring met projectbegeleiding en afstemming tussen afdelingen en teams.
Aanbieder mag maximaal één CV indienen.
Gunningscriteria
-
Ervaring Agile werk
-
Ervaring werken bij soortgelijke overheidsorganisaties
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.