Beleidsmedewerker werk & inkomen

oktober 7, 2025
4700 - 7600
Application ends: oktober 15, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Gemeente Borne
De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen ‘kennen’ elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap.

De komende jaren bouwen we verder aan een organisatie waar het fijn werken is, waar je als medewerker gezien wordt en ertoe doet, waar je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan een beter Borne. Bouw jij mee aan onze weg vooruit?

Opdracht
Om armoede te voorkomen en te bestrijden heeft gemeente Borne een uitgebreid aanbod ontwikkeld. Zo voeren de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen gezamenlijk taken uit op het gebied van werk & inkomen en inburgering. Deze gezamenlijke uitvoeringsorganisatie voert ook de dienstverlening aan de inwoners van Borne uit. Daarnaast worden er bij de Stadsbank Oost-Nederland diensten ingekocht voor ondersteuning bij schuldproblematiek. De organisatie SWB draagt namens Borne zorg voor mensen uit de sociale werkvoorziening. Het is jouw taak om namens gemeente Borne regie te voeren op bovengenoemde uitvoering. Daarbij zorg je voor een nauwe samenwerking en een strategische en tactische verbinding tussen de uitvoeringsorganisaties en de gemeente Borne en je brengt zaken die in Borne spelen in opdracht over naar de uitvoeringsorganisatie. Daarnaast zorg je voor ondersteuning aan de bestuurders op het gebied van economie en arbeidsmarktontwikkeling.  

Als beleidsmedewerker heb jij een integrale kijk op uiteenlopende processen rondom werk en inkomen. Jij houdt het overzicht en je bent, samen met externe partners, verantwoordelijk voor realisatie van de complete beleidscyclus en de gestelde doelen binnen dit beleidsveld. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze inwoners en jij toetst of inhoudelijke afspraken worden behaald. Hiervoor win je informatie in bij stakeholders, creëer je kaders voor samenwerking met en tussen externe partijen, leg je hierover verantwoording af aan het bestuur en bereid je besluitvorming voor. Kortom een zeer afwisselende functie voor iemand die stevig in de schoenen staat. 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je bent een echte verbinder, jij bent de schakel tussen de uitvoeringsorganisaties, de gemeentelijke organisatie en het college van burgemeester en wethouders.
  • Je hebt een warme maar zakelijke aanpak wanneer je de lijnen uitzet naar de verschillende betrokken partners, en daarbij zorgt voor onderlinge afstemming en heldere afsprakenkaders.
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de beleidscyclus die ingezet wordt door de uitvoeringsorganisaties.
  • Je levert een actieve bijdrage aan de planning en controlecyclus binnen onze gemeente.
  • Je houdt je bezig met het opstellen, uitvoeren en evalueren van beleid voor werk, inkomen en schuldhulpverlening.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker binnen het sociaal domein;
3. Aantoonbare werkervaring als schakel tussen stakeholders en externe partners op het gebied van het sociaal domein;
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker binnen het sociaal domein binnen een gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als ondersteuner en schakel voor college van burgemeester en wethouders (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de participatiewet (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van de P&C cyclus binnen gemeente (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met beleid op het gebied van Werk en Inkomen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt een brede interesse voor maatschappelijke ontwikkelingen.
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen.
  • Je bent een professionele verbinder tussen samenleving, bestuur en organisatie.
  • Je bent open en enthousiast, maakt zaken bespreekbaar en weet anderen te overtuigen. Lastige gesprekken ga jij niet uit de weg.
  • Je denkt creatief en samenwerken met collega’s en stakeholders gaat je goed af. Jouw sociale en communicatieve skills komen daarbij goed van pas.
  • Je houdt overzicht over je werk en weet in deze dynamische functie goed de balans tussen werk en privé te bewaken.
  • Je beschikt over uitstekende digitale vaardigheden en hebt een gestructureerde werkwijze.

Aantal benodigd professionals
1.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.