Medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling

oktober 6, 2025
2600 - 4300
Application ends: oktober 16, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: Samenwerken, verbindend en duidelijk.

Opdracht
Wegens uitval van collega’s ontstaat er tijdelijk een capaciteitsvraagstuk voor een medewerker beleidsontwikkeling ruimtelijke ontwikkeling in het team. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling zorg je voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en ordening. Je beoordeelt ruimtelijke plannen (en afwijkingen) op haalbaarheid en wenselijkheid. Je werkt mee aan het opstellen van ‘opa’s’, ‘bopa’s’ en bestuurlijke besluitvorming. Je voert overleg met indieners van bouwplannen en omwonenden, stelt ruimtelijk beleid op en ondersteunt collega’s op stedenbouwkundig gebied. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover.

De functie bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  1. Beleidsontwikkeling op het gebied van ruimtelijke ordening;
  2. Planologische beoordeling van principeverzoeken en andere ruimtelijke plannen;
  3. Communicatie met initiatiefnemers, omwonenden en andere belanghebbenden;
  4. Coördineren van adviezen van andere beleidsvelden bij ruimtelijke ontwikkelingen;
  5. Integrale advisering van het bestuur over ruimtelijke ontwikkelingen;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling;

Gunningscriteria
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van RO / planologie (30 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbaar beschikbaar per 1 november 2025 (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (10 punten);
7. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  1. Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.
  2. Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.
  3. Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.
  4. Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.
  5. Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen
  6. Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  7. Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (pas aan indien nodig)

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025, in de ochtend.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.