Wie zijn wij?
Ons Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Van Bruinehaar tot Den Ham, de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreëren.
Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen doet. Met onze maatschappij, inwoners en onze medewerkers. We staan klaar voor onze mensen en luisteren naar de mensen die hier leven, werken, wonen en recreëren. We zijn impactmakers, échte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees meer over onze unieke werkomgeving op Werken bij Twenterand | Ontdek Jouw Vonk.
Team
De functie van Assetmanager Maatschappelijk vastgoed valt onder het team Vastgoed en Grondzaken. Met jouw collega-specialisten binnen het team Vastgoed en Grondzaken draag jij bij aan de concrete invulling van de technische en strategische sturing van de gemeentelijke vastgoedportefeuille. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor de ruimtelijke ontwikkeling van Twenterand. Het gaat hierbij om o.a. woningbouwprojecten; projecten om bedrijven te realiseren; om projecten met een gemeentelijke grondexploitatie, om grotere projecten van marktpartijen waarbij de gemeente faciliteert en projecten die met gemeentelijke middelen worden gefinancierd.
Opdracht
Gemeente Twenterand is op zoek naar tijdelijke ondersteuning op het gebied van gemeentelijk vastgoed. Als Assetmanager ga jij aan de slag met het professionaliseren van het gemeentelijk vastgoed door het terugdringen van leegstand, het verbeteren van de vastgoedexploitatie, het efficiënt en doelmatig huisvesten van maatschappelijke organisaties en het voorbereiden van de verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed.
Wat ga je doen
- Je brengt de basis van onze vastgoedportefeuille op orde.
- Je zet bestaande data om naar KPI’s om meer datagericht te sturen.
- Je implementeert binnen de vastgoedportefeuille een kostprijs dekkende huur.
- Je bent het aanspreekpunt voor huurders en gebruikers van ons vastgoed.
- Je pakt facilitaire werkzaamheden op, denk hierbij aan de inkoop van energie en facilitaire diensten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria
3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Vastgoed & makelaardij, facility management of MRE (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld Vastgoed (25 punten);
5. Aantoonbaar ISO 55001 gecertificeerd (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met samenwerken met andere disciplines, zoals interne en externe deskundigen en gespecialiseerde instanties (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Proactief;
– Oplossingsgericht;
– Zelfstandig;
– Analytisch;
– Resultaatgericht;
– Teamspeler.
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
• Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
• Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.