Project-/programmaleider gemeentelijke IT-projecten

september 18, 2025
3225 - 5025
Application ends: september 29, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie ICT Rijk van Nijmegen
iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware, infrastructuur, devices en applicaties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere I&A-samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren. Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.
Het leveren van professionele ICT-dienstverlening, dat is wél het doel. En dat is vastgelegd in de missie:
“We zijn er om alle ambtenaren van de gemeentelijke organisaties in onze regio in staat te stellen om hun dienstverlening naar burgers in te richten en uit te voeren.”
De kernwaarden die daarbij horen, beschrijven hoe iRvN dat doet: betrokken, oplossingsgericht, professioneel en betrouwbaar. iRvN ontwikkelt zich de komende jaren door als ICT-dienstverlener en biedt de dienstverlening aan alle gebruikers die nodig is in het werken met de systemen, laptops en telefoons.

Opdracht
ICT Rijk van Nijmegen (iRvN) is de regionale samenwerkingspartner op ICT-gebied voor de zeven gemeenten, Omgevingsdienst en WerkBedrijf in Het Rijk van Nijmegen. Door samenwerking realiseren we schaalvoordelen, centralisatie en standaardisatie van ICT- en informatiesystemen. iRvN beheert onder meer centrale en decentrale ICT-hardware (inclusief netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistraties.
Binnen onze doelgroep vervult iRvN op het gebied van projectmanagement twee rollen:

  • Deelprojectleider: iRvN sluit aan bij gemeentelijke projectorganisaties en zorgt voor de realisatie van alle IT-gerelateerde aspecten.
  • Projectleider: iRvN is zelf verantwoordelijk voor de volledige realisatie van gedefinieerde deliverables, binnen de gestelde planning en budget.

De projecten hebben altijd een IT-component. ICT is hierbij een middel om gemeentelijke digitalisering en dienstverlening aan burgers en bedrijven te versterken. Van de projectleider verwachten wij dat hij/zij zowel de gemeentelijke organisatie begrijpt, stevig thuis is in gemeentelijk ICT én de rol van iRvN als samenwerkingsorganisatie goed kan vertegenwoordigen.

Doel van de opdracht
Wij zoeken een ervaren programma-/projectleider die:

  • ICT-projecten kan leiden binnen iRvN en in samenwerking met gemeenten en externe partijen.
  • Bruggen kan slaan tussen bestuur, beleid, organisatie en techniek.
  • In staat is projecten succesvol te initiëren, te structureren en te realiseren.

Verantwoordelijkheden
De projectleider is verantwoordelijk voor:

  • Leiden van (deel)projecten met ICT-component.
  • Opstellen en bewaken van planning, budget, risico’s en kwaliteit.
  • Stakeholdermanagement met gemeenten, bestuurders, gebruikers en leveranciers.
  • Bruggen kunnen slaan tussen de gebruikersorganisaties en de ICT-organisatie.
  • Mee kunnen denken of de vertaling kunnen maken van gemeentelijke vraagstukken naar haalbare ICT- en informatiemanagementoplossingen.
  • Duidelijk rapporteren over voortgang en resultaten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare relevante afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar in de rol van projectleider binnen gemeentelijke IT-projecten.
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met ICT-omgevingen binnen gemeentelijke organisaties.
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met projectmanagementmethodieken (Prince2, IPMA, Agile/Scrum of vergelijkbaar).

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar in de rol van projectleider binnen gemeentelijke IT-projecten.
a. <3 jaar = 0 punten;
b. >3 jaar = 10 punten;
c. >4 jaar = 20 punten;
d. >5 jaar = 30 punten;
e. >6 jaar = 40 punten

6. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met ICT-omgevingen binnen gemeentelijke organisaties.
a. <3 jaar = 0 punten;
b. >3 jaar = 10 punten;
c. >4 jaar = 20 punten;
d. >5 jaar = 30 punten

7. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met projectmanagementmethodieken (Prince2, IPMA, Agile/Scrum of vergelijkbaar).
a. <3 jaar = 0 punten;
b. >3 jaar = 10 punten;
c. >4 jaar = 20 punten;
d. >5 jaar = 30 punten

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
• je bent in staat om zelfstandig en pro actief activiteiten uit te voeren;
• je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collega’s, gebruikers, opdrachtgevers, leveranciers);
• je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;
• je bent kwaliteitsgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 1 oktober 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.