Communicatieadviseur Duurzaamheid

september 18, 2025
2500 - 4000
Application ends: september 26, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s.

Opdracht
Voor de vervanging van onze communicatieadviseur (zwangerschapsverlof) zoeken wij een energieke communicatieadviseur Duurzaamheid. Jij maakt duurzame keuzes zichtbaar en begrijpelijk voor onze inwoners, organisatie en ondernemers. Je inspireert en activeert Krimpenaren om zelf aan de slag te gaan met duurzame initiatieven.

Binnen Krimpen aan den IJssel werken we volop aan de thema’s energie, klimaatadaptatie, biodiversiteit, duurzame mobiliteit, voedsel en de overgang naar een circulaire economie. Communicatie is daarbij cruciaal. Jij zorgt ervoor dat onze duurzaamheidsboodschap helder, herkenbaar en activerend is.

Voor je werkzaamheden kun je denken aan het:

  • Opzetten en uitvoeren van publiekscampagnes over duurzaamheidthema’s;
  • Realiseren van communicatiemiddelen (online en offline) die aansluiten bij onze doelgroepen;
  • Aansturen van vormgevers, webbouwers of andere externe partijen;
  • Verzorgen van content voor de gemeentelijke websites, nieuwsbrieven en posts op social media;
  • Afstemmen en samenwerken met collega’s en externe duurzame partners en hen strategisch adviseren;
  • Informeren van inwoners in het duurzaamheidsloket.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau op het gebied van communicatie.
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur communicatie binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met het verzorgen en opstellen van content voor websites en sociale media;
6. Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met het thema duurzaamheid, licht dit duidelijk toe in het cv.

Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur communicatie binnen het vakgebied duurzaamheid bij een overheidsinstelling (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van publiekscampagnes bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het schakelen met zowel interne als externe stakeholders tegelijk. Benoem hiervan tenminste 1 concreet voorbeeld/referentieproject (20 punten)
10. Per 3 november 2025 beschikbaar voor 30 tot 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht (5 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactief;
  • Enthousiasmerend;
  • Vakkundig;
  • Overtuigend;
  • Oplossings- en resultaatgericht;
  • Samenwerkend;
  • Vaardig om complexe informatie te vertalen naar begrijpelijke taal.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg).

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 3 oktober 2025 tussen 9:00 uur en 12:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 26 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.