Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.
Doesburg is een kleine gemeente van zo’n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.
Opdracht
Als Financieel medewerker uitkeringsadministratie Participatiewet ben jij de schakel die ervoor zorgt dat uitkeringen tijdig, correct en volgens de wet- en regelgeving worden verwerkt. Jij houdt je bezig met het beheren en controleren van financiële gegevens, zodat inwoners op jou kunnen rekenen wanneer ze ondersteuning nodig hebben. Jouw werk draagt direct bij aan een solide uitvoering van de Participatiewet en andere sociale regelingen.
Uit te voeren taken:
- Verwerken van uitkeringsaanvragen en mutaties binnen het Sociaal Domein;
- Uitvoeren van financiële controles en berekeningen, zoals verrekeningen en terugvorderingen;
- Zorgdragen voor een correcte administratie van inkomsten, toeslagen en uitkeringen;
- Maandelijks beoordelen en doorzetten meldingen vroegsignalering;
- Uitvoeren maandelijkse loonaangifte;
- Verwerken van aanvragen en mutaties voor LKS (loonkostensubsidie);
- Maandelijkse controle van de tussenrekeningen;
- Verwerken van aanvragen leefgeld Oekraïners;
- Samenwerken met consulenten en andere collega’s om dossiers volledig en kloppend te maken;
- Input geven voor procesoptimalisaties;
- Beantwoorden van vragen van inwoners over betalingen en uitkeringen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding financieel medewerker uitkeringsadministratie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring op een uitkeringsadministratie;
3. Aantoonbare werkervaring met de Centric applicatie Suite4SD (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
4. Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 oktober 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring in de regio Midden Gelderland, en daarmee kennis van het regionale afsprakenkader (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met verbeteren van processen binnen een uitkeringsadministratie (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het taakveld Terugvordering en Verhaal (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Delegeren;
- Luisteren;
- Doorzettingsvermogen;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.