Gemeente Hellendoorn
Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.
Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen.
Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.
Je komt te werken binnen de afdeling Omgevingsontwikkeling, een dynamische afdeling van ongeveer 50 collega’s. Samen zetten we ons in voor een optimale leefomgeving in de gemeente Hellendoorn. Binnen deze afdeling werk jij met zo’n 5 directe collega’s aan ruimtelijke ontwikkeling, waarbij disciplines als Economische Zaken, Volkshuisvesting, Agrarische Zaken, Grondzaken, Recreatie & Toerisme, Duurzaamheid en Vergunningverlening elkaar versterken.
Onze afdeling kenmerkt zich door integrale samenwerking, korte lijnen, veel ruimte voor eigen initiatief en een informele, collegiale sfeer. Hier krijg je de kans om van betekenis te zijn voor de toekomst van onze gemeente.
Opdracht
Jij bent degene die schakelt tussen inhoud, beleid, proces en samenwerking. Vanuit onze Omgevingsvisie begeleid je planprocedures van begin tot eind. Je overlegt met initiatiefnemers- soms letterlijk aan de keukentafel- en werkt aan ruimtelijke plannen in ons Huis voor Cultuur en Bestuur. Jou werkzaamheden bestaan onder andere uit:
– Je stelt beleid op het gebied van ruimtelijke ordening;
– Je actualiseert bestaand beleid;
– Je adviseert (ook bestuurlijk) en beoordeelt ruimtelijke vraagstukken en ruimtelijke initiatieven;
– Je begeleidt ruimtelijke procedures;
– Je vertegenwoordigt in de ruimtelijke procedures de gemeente bij de rechtbank en Raad van State;
– Je communiceert, adviseert met initiatiefnemers, ondernemers en inwoners;
– Je werkt nauw samen met interne en externe partijen op inhoud en procesniveau;
– Je past moeiteloos wet- en regelgeving toe.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan.
Gunningscriteria
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, Bestuurskunde (40 punten);
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met RX Mission en/of RxBase, benoemd duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan (20 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Gezonde dosis creativiteit;
– Lef;
– Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
– Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
– Klantgericht;
– Luisteren;
– Tactisch gedrag;
– Resultaatgericht werken;
– Samenwerken;
– Overtuigen;
– Assertiviteit;
– Besluitvaardigheid;
– Kritisch;
– Analyserend vermogen;
– Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal maximaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 26 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.