Projectleider Beheer en Onderhoud

september 15, 2025
4200 - 6600
Application ends: september 26, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
Voel jij je thuis bij het brede werkveld van beheer en onderhoud van de openbare ruimte en wil jij je daarvoor inzetten? Schrik je niet van dagelijkse hectiek, zoek je afwisseling en uitdaging in je werk, dan komen we graag met jou in contact.

Je verantwoordelijkheden:
– Het projectleiderschap bij enkelvoudige, meervoudige en Europese aanbestedingen;
– Het ondersteunen van de Inkoopadviseur bij aanbestedingen;
– Het ondersteunen van de contractmanager;
– Het plannen van het inkoopproject, al dan niet samen met de inkoopadviseur;
– Het financiële aspect en voortgang van het inkoopproject bewaken;
– Het aansturen van collega’s;
– Het oplossen van eventuele problemen binnen een project;
– De communicatie naar stakeholders van het project;
– Het voeren van correspondentie en het verrichten van allerlei administratieve handelingen gerelateerd aan het inkoopproces.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
  2. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 november 2025 beschikbaar voor 36 uur per week.
  3. De kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar via opleiding en/of relevante werkervaring.
  4. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het inkoopproces binnen een organisatie.
  5. De kandidaat heeft basiskennis van de juridische richtlijnen op het gebied van inkoop bij gemeentelijke organisaties.
  6. De kandidaat heeft kennis op het gebied van Microsoft Office 365.
  7. De kandidaat heeft kennis van en/of affiniteit met het onderhoud van de openbare ruimte.

Gunningscriteria

De mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis en/of affiniteit heeft met het onderhoud van de openbare ruimte. Dit kan blijken uit relevante opleiding, werkervaring, projecten of andere gerelateerde activiteiten (maximaal 40 punten).

  1. Beperkt: De kandidaat toont weinig aantoonbare kennis of affiniteit met onderhoud van de openbare ruimte (8 punten).
  2. Voldoende: De kandidaat beschikt over basiskennis of affiniteit, bijvoorbeeld via opleiding of beperkte ervaring (24 punten).
  3. Uitstekend: De kandidaat heeft ruime kennis en ervaring met onderhoud van de openbare ruimte (40 punten).

De mate waarin de kandidaat kennis heeft van de juridische richtlijnen op het gebied van inkoop bij gemeentelijke organisaties (maximaal 60 punten).

a. Beperkt: De kandidaat beschikt over enige basiskennis of beperkte ervaring met het inkoopproces, bijvoorbeeld via een enkele opleiding of korte werkervaring (12 punten).

  1. Voldoende: de kandidaat beschikt over voldoende basiskennis van juridische richtlijnen op het gebied van inkoop, verworven door ondersteunende of deels zelfstandige werkzaamheden binnen inkooptrajecten (36 punten).
  2. Uitstekend: De kandidaat beschikt over uitgebreide werkervaring met het toepassen van juridische inkooprichtlijnen binnen gemeentelijke organisaties, gecombineerd met relevante opleidingen of certificaten (60 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Daadkrachtig en intrinsieke motivatie;
  • Resultaatgericht en een optimaal streven naar samenwerking en op te leveren product;
  • Communicatief sterk;
  • In staat goede relaties op te bouwen met klanten en eigen collega’s;
  • Proactief en de durf verantwoordelijkheid te nemen;
  • Snel kunnen schakelen;
  • Snel ontbrekende kennis verwerven en bereid zijn om je hierin te verdiepen.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 2 oktober 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn.
  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 26 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.