Organisatie
Barneveld, een werkgever met een eigentijds, innovatief en dynamisch karakter en aantrekkelijke en ambitieuze projecten. Werken bij Barneveld betekent bijdragen aan een positieve klantbeleving van onze inwoners, ondernemers en partners. Samen met ruim 650 collega’s geef je betekenis aan onze ambitie ‘Blij met Barneveld’.
Opdracht
Voor het team Belastingen zoeken wij tijdelijk een assistent/plv teamleider die samen met de teamleider zorgt voor een goed functionerend en toekomstgericht team. Je bent de rechterhand van de teamleider, neemt waar en daar waar nodig draag je verantwoordelijkheid voor de dagelijkse aansturing van 15 collega’s.
Je hebt kennis van gemeentelijke belastingen, waaronder WOZ en basisregistraties, en weet deze kennis te combineren met een coachende en resultaatgerichte leiderschapsstijl. Je schakelt soepel tussen inhoud, proces en mens en je helpt het team verder te professionaliseren en ontwikkelen.
Werkzaamheden
- Overnemen van personele taken en coachend leidinggeven bij afwezigheid van de teamleider;
- Begeleiden van teamleden bij inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling;
- Bijdragen aan innovatie en optimalisatie van werkprocessen en klantprocessen;
- Bewaken van kwaliteit, voortgang en risicobeheersing binnen het team;
- Sparringpartner zijn voor de teamleider, medewerkers en andere leidinggevenden;
- Bewaken en aansturen van projecten binnen de teamportfolio;
- Bijdragen aan ontwikkeling van stuurinformatie en teamontwikkeling.
- Begeleiden van teamleden bij uiteenlopende vraagstukken;
- Aansluiten bij vakinhoudelijke en teamoverleggen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met lokale belastingen binnen een gemeentelijke context;
2. Aantoonbare werkervaring met leidinggeven aan een belastingteam;
3. Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie;
4. Beschikbaar voor minimaal 16 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met het overnemen van P-taken en het aansturen van medewerkers (25 punten);
6. Aantoonbare kennis en werkervaring van relevante wet- en regelgeving op het gebied van lokale belastingen (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en gebruiken van stuurinformatie (25 punten);
8. Aantoonbare sterke communicatieve vaardigheden en verbindend leiderschap (aantoonbaar doormiddel van een motivatie voor de opdracht) (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jijzelf / de door jouw aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties (te beoordelen in het gesprek)
- Leiderschap en sturingskracht
In staat om richting te geven aan het team, beslissingen te nemen en P-taken over te nemen van de teamleider. - Vakinhoudelijke deskundigheid
Diepgaande kennis van lokale belastingen (heffing, inning, WOZ) en relevante wet- en regelgeving. - Procesgericht werken
Gericht op het verbeteren van werkprocessen, het implementeren van efficiëntieverbeteringen en het bewaken van voortgang. - Samenwerken en begeleiden
Kan collega’s inhoudelijk ondersteunen, teamontwikkeling stimuleren en een verbindende rol spelen in overleggen. - Analytisch vermogen
In staat om stuurinformatie te ontwikkelen, knelpunten te signaleren en complexe vraagstukken te doorgronden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja, maar niet beide dagen, aanwezigheid is ivm de rol zeer gewenst.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kan je reageren.