Organisatie
Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.
Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken.
Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.
Team Financiën en DOWR Inkoop
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, bestaande uit business control, financial control en beheer, P&C consolidatie en financieel beleid, treasury en inkoopadviseurs. We zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de producten uit de planning- en controlcyclus en advisering hierin, het financieel beleid van gemeente Deventer en de gezamenlijke inkoopadvisering voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.
Wat ons typeert? Nauwe samenwerking binnen én buiten het financiële domein, vanuit breed belang mede vormgeven financieel gezonde organisatie en het bouwen aan een toekomstbestendige inkoopfunctie. Er wordt samengewerkt vanuit een professionele houding. Op dit moment staan we aan de start van een nieuwe fase: het integreren van inkoop en financiën in één team, een goede afbakening met concerncontrol, met veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking.
Opdracht
Wij zoeken tijdelijk een ervaren financieel controller fysiek domein om samen met de business controller en stakeholders ingezet te worden voor de opgave Slim Warmtenet. Een uitdagend, complex en maatschappelijk project.
Je:
- Bent sparringspartner voor projectmanagement, directie warmtebedrijf, collega’s financiën
- Adviseert over de financiën en verwerkt begrotingswijzigingen
- Toetst en bewaakt BBV en gemeentelijke kaders
- Analyseert en stelt prognoses op en biedt ondersteuning bij (meerjaren)ramingen
- Zorgt voor financiële ondersteuning bij de lopende exploitatie
- Signaleert (financiële) risico’s in de exploitatie
- Adviseert over inrichting financiële processen
- Controleert de projectadministratie en zorgt voor projectrapportages
Je bent tevens gesprekspartner richting projectteam en directie warmtebedrijf en trekt hierin samen op met de business controller. Daarnaast zorg je voor de advisering en ondersteuning met betrekking tot de middelen van de regiodeal. Je ontzorgt hierin je collega financial controllers, en levert ook de input voor de SISA verantwoording.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks.
2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon en toebehoren. Een laptop wordt wel aangeboden vanuit de organisatie;
3. Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat;
4. Aantoonbare werkervaring met BBV;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller en business controller fysiek domein binnen een (semi-)overheidsorganisatie;
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met applicaties Lias en SAP; (20 punten)
7. Deta-vast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur van de opdracht kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden; (5 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring financial controller en business controller fysiek domein binnen een gemeente (40 punten)
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller of business controller; (35 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Aanpassingsvermogen
Samenwerken
Overtuigen
Organiseren
Kritisch
Analyserend vermogen
Plannen en organiseren
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja (mits uitzondering)
- Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden.
- De overeenkomsten, gedragscode, geheimhoudingsverklaring en brochure SROI is beschikbaar bij het aanbieden van de kandidaat in het bestand inkoopvoorwaarden.
- Gemeente Deventer hanteert een SROI vereiste voor opdrachtnemer bij een bereikte opdrachtwaarde van € 300.000,- of hoger berekend over twee contractjaren. Zie toelichting in brochure SROI.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 september 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
CV-eisen
CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 24 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.