Organisatie
1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.
De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.
Waar staan wij voor?
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.
Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.
Opdracht
Je vervangt tijdelijk een van onze communicatieadviseurs binnen het team Communicatie & Participatie van 1Stroom. Je bent verantwoordelijk voor communicatieadvies en -uitvoering binnen diverse projecten, met een nadruk op het sociaal domein én het taakveld Realisatie & Beheer (beheer en onderhoud van de openbare ruimte). Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, projectleiders en bestuurders.
Taken:
- Adviseren over communicatieaanpak bij projecten en beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein en Realisatie & Beheer.
- Ondersteunen bij het opstellen van heldere publieksgerichte teksten.
- Begeleiden van bestuurders bij perscontacten en opstellen van kernboodschappen.
- Afhandelen van persvragen en beheren van communicatiekanalen.
- Meedraaien in de communicatiemailbox en oppakken van ad-hoc communicatievragen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van communicatie;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar;
4. Uiterlijk beschikbaar per 15 oktober voor 20-24 uur per week.
Gunningscriteria
5. Relevante ervaring binnen het sociaal domein en/of Realisatie & Beheer (40 punten);
– In hoeverre heeft de kandidaat aantoonbare ervaring met communicatieadvies binnen het sociaal domein en/of het taakveld beheer openbare ruimte?
– Beoordeeld op basis van cv en toelichting in motivatiebrief.
6. Kwaliteit van het communicatieadvies en -uitvoering (30 punten);
– Op basis van één of meerdere voorbeelden van eerder geleverd werk (zoals een communicatieplan, publiekscampagne of persaanpak).
– Beoordeeld op relevantie, helderheid, creativiteit en toepasbaarheid binnen een gemeentelijke context.
7. Zelfstandigheid en bestuurlijke sensitiviteit (30 punten).
– In hoeverre blijkt uit de toelichting dat de kandidaat zelfstandig kan opereren in een politiek-bestuurlijke omgeving?
– Beoordeeld op basis van motivatiebrief en eventueel een gesprek.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Tactisch gedrag;
- Resultaatgericht werken;
- Organiseren;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 24 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ZZP: Nee / Detachering: Nee.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 19 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.