Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zon prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collegas werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de fairtrade gemeente Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
Ben jij een verbindende en resultaatgerichte projectleider die energie krijgt van complexe vraagstukken en de transformatie naar digitale dienstverlening? En weet je dit te vertalen naar inwonergerichte oplossingen? Dan dagen wij je uit om je expertise in te zetten bij onze gemeente. Wij staan midden in een transitie om onze publieke dienstverlening slimmer, sneller en persoonlijker te maken. Met het programma Dienstverlening leggen we de basis voor structurele verbetering, waarbij procesoptimalisatie, digitale dienstverlening en inzet van AI geen doel op zich zijn, maar wél krachtige middelen om onze inwoners en ondernemers beter te bedienen.
Daarom zoeken wij een stevige, strategisch denkende én hands-on projectleider die dit soort transities begrijpt en met beide voeten in de uitvoering wil staan.
Jouw opdracht: bouwen aan de toekomst van onze dienstverlening
Als projectleider ben je aanjager én verbinder binnen het programma Dienstverlening. Je stuurt meerdere projecten aan die gericht zijn op duurzame verbetering en innovatie. Denk aan:
- Kanaalsturing
- De inzet van Mijn Gemeente/ Mijn Omgeving
- Verder brengen van de digitale dienstverlening waaronder het gebruik van formulieren en implementeren van de maatregelen Wmebv
- Verder ontwikkelen website en online landschap
- Inzet van data voor verbetering van de dienstverlening
- Creëren draagvlak en bewustzijn voor dienstverlening bij medewerkers
Je bent verantwoordelijk van start tot realisatie. Geen papieren plannenmaker, maar een doener die borgt, verbetert en management en medewerkers in diverse teams daarin meekrijgt.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur op het gebied digitalisering dienstverlening bij een gemeente
3. Aantoonbare werkervaring met Mijn Gemeente in de afgelopen 4 jaar
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Wet Open Overheid in de afgelopen 5 jaar
Gunningscriteria
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een Gemeente (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider digitalisering Dienstverlening (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met Wmebv en WDO in de dienstverlening (20 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met coachen en instrueren van medewerkers (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Analytisch
makkelijk kunnen schakelen
organiseren
Complexe vraagstukken vertalen naar praktische oplossingen;
neemt initiatief
zoekt actief de samenwerking op
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: di-wo-do
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 12-09-2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.