Consulent werk

september 1, 2025
2800 - 5000
Application ends: september 5, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht
Binnen het Sociaal domein werken medewerkers samen met maatschappelijke organisaties aan de gezondheid, zelfredzaamheid en participatie van de inwoners van gemeente Westerveld. Je komt te werken in een omgeving die er toe doet. Deze afdeling geeft uitvoering aan de Jeugdwet, Participatiewet, Wmo, Welzijn, Sport, Onderwijs, Cultuur, Maatschappelijk vastgoed en (preventief)gezondheidsbeleid. Tevens zijn we verantwoordelijk voor de opvang van Vluchtelingen. Het Sociaal domein bestaat uit twee teams. Als consulent werk val je onder het team participatie, ondersteuning en administratie. Het team participatie bestaat uit drie consulenten werk, één consulent inburgering, één accountmanager en drie consulenten inkomen.

De inhoud van je werk
Als Consulent Werk vervang jij tijdelijk onze collega en beheer jij een eigen caseload. Daarin motiveer en begeleid je personen die vallen onder de Participatiewet naar o.a. betaald werk. Jij weet met jouw communicatieve vaardigheden en doorzettingsvermogen de inwoners te stimuleren, aan te spreken en hun talenten in beeld te brengen. Je bent klantgericht, denkt in mogelijkheden, werkt nauwkeurig en hebt een grote mate van zelfstandigheid. Je signaleert persoonlijke (intrinsieke) mogelijkheden van de inwoner en bent in staat deze om te zetten in een plan van aanpak. Je werkt in ons kundig, lerend, zelfstandig en hecht team. Wij maken heel graag gebruik van jouw kennis als ook van jouw ervaring om onze inwoners de kans te geven zich (verder) te ontwikkelen en uiteindelijk te kunnen participeren in onze maatschappij.

Wat wordt onder andere jouw takenpakket?
Als consulent werk binnen de Participatiewet hou je je bezig met:

  • Voeren van intakegesprekken samen met je collega inkomensconsulent
  • Zelfstandig beheren van een eigen caseload van personen met een uitkering
  • Je neemt besluiten en voert regie met betrekking tot het te volgen traject naar (gesubsidieerd) werk of sociale activering (profielindeling)
  • Je begeleidt de bewoner in het traject, je bent verantwoordelijk voor kwaliteit, voortgang, bijstelling en realisatie

Vereisten / knock-outcriteria

  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van SJD, MW of SPH
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Werk bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GWS4all Suite
  • Aantoonbare werkervaring met Participatie Wet en Wet Inburgering

Gunningscriteria

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet (40 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Consulent werk bij een gemeente (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van werkgelegenheidskansen (40 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

Wat breng je mee?

Positieve energie en je laat je niet snel uit het veld slaan. Het werken met korte lijntjes in een klein team is iets wat goed bij je past. Je bent vindingrijk, een mensenmens en gaat niet snel uitdagingen uit de weg. Je neemt jouw ervaring en kennis mee en wil daarnaast graag leren en jezelf ontwikkelen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Minimaal 50% op kantoor, werkdagen in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 september 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 5 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.