Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
De afdeling
Unieke ontwikkelingen in onze mooie stad vragen om een integrale aanpak. De afdeling Project-, Programma- en Procesmanagement (PPP) met ruim 150 collega’s pakt projecten en programma’s concreet op om onze ambities waar te maken. Dat doen we samen collega’s van andere afdelingen, inwoners, ondernemers en partners in de stad.
Opdracht
Nabij de binnenstad wordt een mobiliteitshub gerealiseerd als onderdeel van de gebiedsontwikkeling Weezenlanden Noord. Hiervoor realiseert gemeente Zwolle onder de Luttenbergstraat en onder het parkeerterrein van het Provinciehuis een ondergrondse parkeergarage met 500 plekken waar inwoners en bezoekers van de stad hun auto parkeren. In de gebiedsontwikkeling komen op de begane grond voorzieningen voor de mobiliteitshub. De gebiedsontwikkeling bestaat verder uit de sloop van 180 woningen, de nieuwbouw van 600 woningen en de transformatie van de openbare ruimte.
Opdracht omschrijving:
We zoeken voor de komende 1 à 2 jaren een medior projectmanager gebiedsontwikkeling voor gemiddeld 12 uur per week. Binnen de ontwikkeling van Weezenlanden Noord voer je deelprojecten uit. Eén van deze deelprojecten betreft het organiseren van een tijdelijke gebouwde parkeervoorziening in het gebied.
Werkzaamheden
- Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks management van (deel)projecten binnen het project;
- Je verzorgt het projectmanagement van deelprojecten en (parkeer)vraagstukken binnen het programma;
- Je organiseert, onderhandelt en communiceert met initiatiefnemers en externe partijen;
- Je legt verantwoording af aan de projectmanager en de wethouder(s);
- Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de gewenste (deel)opgave, inclusief planning;
- Je bereidt waar nodig bestuurlijke besluitvorming voor;
- Je zit team overleggen voor.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkeling bij een gemeente gericht op duurzaamheid, energie en mobiliteit.
3. Aantoonbare ervaring met parkeervoorzieningen voor een gemeente in de afgelopen 2 jaar.
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau richting planologie & infrastructuur, ruimtelijke ordening of sociale geografie (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheids instelling op het gebied van gebiedsontwikkeling en duurzaamheid (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het faciliteren van een bestemmingswijziging voor een publieke en/of private ontwikkeling (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met samenwerking met diverse stakeholders zoals overheid, maatschappelijke en commerciële partijen en bewoners (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten in de provincie Overijssel (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Leidinggeven
Samenwerken
Organiseren, communiceren, prioriteren
Analytisch vermogen
Organisatie sensitiviteit
Overtuigingskracht / resultaatgerichtheid
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12 afhankelijk van ervaring. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.