(Implementatie-) Adviseur Contractmanagement

augustus 25, 2025
2475 - 3825
Application ends: september 2, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Eén van de twee adviseurs contractmanagement gaat langere tijd met verlof. Om de doorontwikkeling van contractmanagement te continueren zijn we op zoek naar tijdelijke vervanging. 

Binnen gemeente Gooise meren hebben we ongeveer 600 actieve contracten. We willen graag dat al die afspraken goed worden nagekomen. Natuurlijk omdat we de Aanbestedingswet willen naleven, maar ook omdat we ons belastinggeld doeltreffend willen uitgeven. Als dat een keer toch niet helemaal lukt, dan legt de contractmanager dit goed vast en maakt hij/ zij met de ondernemer verbeterafspraken. Maar hoe doe je dat als je dat eigenlijk nog nooit eerder gedaan hebt? Of wat moet je doen als de ondernemer niet goed genoeg verbetert?

Dan kom jij als redder in nood! Met adviezen over de mogelijkheden binnen het contract en praktisch en zakelijk advies. Daarnaast help je de organisatie om noodsituaties te voorkomen. Dit doe je vooral voor de afdelingen Uitvoeringsdienst Sociaal Domein, Facilitair, ICT en Automatisering.

Als (implementatie-) Adviseur Contractmanagement help je ook bij de technische en organisatorische implementatie van ons nieuwe contractmanagementsysteem ISPNext en een goed gebruik daarvan door collega’s. We zijn ongeveer halverwege de implementatie. Het contractbeheer is ingeregeld inclusief verlengen van contracten via het systeem.

Technisch is de implementatie nog nodig van 

  1. de financiële koppeling met ERPx realiseren samen met ICT en Financiën, 
  2. algemene contract evaluatie vragenlijsten ontwikkelen en inrichten, 
  3. KPI-ruimte inrichten zodat contractmanagers het kunnen vullen 
  4. Afronden van sjablonen en e-sign voor nieuwe contracten (dus geen verlengingen), 

En bij dit alles heldere en gebruiksvriendelijke handleidingen. 

Organisatorisch help je bij het opleiden en ondersteunen van contract managers. Op onze kennisbank staat al een overzicht van de taken op hoofdlijnen. Een verdere uitwerking hiervan is nodig zodat contractmanagers een handboek hebben voor contractmanagement bij Gooise Meren. 

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025, voor 16 tot 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
2. Aantoonbare ervaring met escalaties binnen (bij voorkeur ICT- en zorg-) contracten als contractmanager of contracteigenaar;
3. Aantoonbare ervaring met de implementatie van een Contractbeheer of -managementsysteem; 
4. Aantoonbare ervaring met projectmatig werken; 
5. Aantoonbaar kennis van de Aanbestedingswet; 

Gunningscriteria
6. Aantoonbare recente werkervaring met de implementatie van een contractmanagementsysteem (CMS)
        a. Geen ervaring  (0 punten/ knock-out);
        b. Ervaring als gebruiker (contractmanager, contracteigenaar) met de implementatie van een CMS (10 punten);
        c. Ervaring als gebruiker (contractmanager, contracteigenaar) met de implementatie van ISPNext (15 punten);
        d. Ervaring als projectleider, functioneel beheerder of adviseur contractmanagement (<> contractmanager) met de implementatie van een CMS  (45 punten);
        e. Ervaring als projectleider, functioneel beheerder of adviseur contractmanagement (<> contractmanager) met de implementatie van ISPNext (50 punten).
7. Aantoonbare recente werkervaring met advisering bij contractescalaties
        a. Weinig ervaring met contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, – manager of jurist (0 punten);
        b. Betrokken bij twee tot en met vier contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, – manager of jurist. Eén of twee daarvan waren software of zorg-contracten (5 punten);
        c. Betrokken bij vijf tot en met acht contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, – manager of jurist.  Eén of twee daarvan waren software of zorg-contracten (10 punten);
        d. Betrokken bij meer dan acht contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, – manager of jurist.  Minstens drie daarvan waren software of zorg-contracten (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
  • Affiniteit met het optimaliseren van contractmanagement met creatieve ideeën
  • Resultaatgericht, besluitvaardig en analytisch sterk
  • Sterk in plannen / organiseren
  • Professioneel en representatief

Overige informatie 
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
9. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-ochtend, di, do-ochtend, vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025, 13:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.