Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden, verantwoordelijkheid en verbeteren.
Afdeling
Over de afdeling Bedrijfsvoering (BV)
Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.
Opdracht
Voor de tijdelijke versterking van het team Financieel Advies zoeken wij een financieel consultant met ervaring in het ruimtelijk domein.
De consultant levert gedurende de afgesproken periode een bijdrage op het gebied van:
- het opstellen en toelichten van financiële analyses en adviezen voor projecten in het ruimtelijk domein;
- het ondersteunen bij de totstandkoming van (meerjaren)begrotingen en rapportages;
- het gevraagd en ongevraagd adviseren over de financiële haalbaarheid van ruimtelijke plannen.
Kaders van de opdracht
- De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van de Senior Financieel Adviseur (eerste aanspreekpunt);
- De consultant werkt samen met de collega’s van team Financieel Advies en andere betrokken afdelingen, maar blijft zelfstandig verantwoordelijk voor de wijze van uitvoering van de werkzaamheden;
- De opdracht heeft een tijdelijk karakter en eindigt zodra de piekbelasting is opgevangen.
Te behalen resultaten:
- Financiële advisering ruimtelijke afdelingen;
- Voorbereiden en voeren van budgetgesprekken;
- Adviseren van afdelingsmanagement over formatie, bezetting en inhuur;
- Financiële uitwerking van college- en raadsvoorstellen;
- Uitwerken van begrotingswijzigingen;
- Investeringsprogramma monitoren en liquiditeitsramingen opstellen;
- Leveren van input voor de Planning & Control cyclus.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur /consultant bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiële analyses en adviezen binnen het ruimtelijk domein;
4. Beschikbaar per september 2025 voor 32 tot 36 uur per week
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur / consultant binnen een gemeente (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financieel advisering binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van begrotingswijzigingen, correctieboekingen en memorialen (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met LIAS, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met ERPx benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
10. Beschikbaar per 8 september 2025 voor 32 tot 36 uur per week (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Proactief;
– Zelfstandig;
– Samenwerken;
-Analytisch vermogen;
– Verantwoordelijkheid.
Deze worden tijdens de selectiegesprekken getoetst.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma. t/m vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 3 september 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 28 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.