Opdrachtgever
Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.
Opdracht
Jij maakt het verschil voor gezinnen en jeugdigen
In deze afwisselende en betekenisvolle rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor gezinnen met een hulpvraag. Je luistert goed, analyseert de situatie en denkt mee over een passend en haalbaar plan van aanpak. Samen met het gezin werk je aan oplossingen die echt helpen. Je geeft advies over voorzieningen en ondersteunt bij het opstellen van een gezinsplan.
Je laat niemand uit beeld verdwijnen
Staat een gezin of jongere op de wachtlijst en wacht daardoor op een zorgaanbieder? Jij blijft betrokken. Je houdt de situatie goed in de gaten, signaleert veranderingen en onderneemt direct actie als dat nodig is. In de tussentijd zorg je voor passende ondersteuning, bijvoorbeeld door ouders te verwijzen naar het opvoedsteunpunt of jongeren in contact te brengen met een jongerenwerker. Zo is er altijd een vorm van hulp beschikbaar.
Je versterkt het netwerk rondom het gezin
In het preventieve veld speel jij ook een actieve rol. Je adviseert collega’s en samenwerkingspartners, en bouwt mee aan een sterk netwerk. Door goed contact met professionals binnen onder andere de wmo, schuldhulpverlening en participatie weet je snel de juiste verbindingen te leggen. Ook bij complexe situaties of gecombineerde hulpvragen, zowel bij jeugd als volwassenen.
Een betekenisvolle baan in een dynamisch werkveld
Je werkt binnen het Sociaal Domein, een omgeving waarin jouw kennis, initiatief en inzet echt het verschil maken. Jij bent betrokken, doortastend en denkt vooruit. Of het nu gaat om preventie of snel ingrijpen wanneer nodig: jij biedt perspectief en helpt jeugdigen en gezinnen verder te groeien.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugd;
3. Aantoonbaar bereid om te werken op locatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbaar woonachtig binnen een reisafstand van maximaal 40 kilometer (Benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbaar beschikbaar voor 24 uur per week (Benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding social work of SPH op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugd (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Suite in de afgelopen 3 jaar (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem in de afgelopen 3 jaar (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (15 punten);
10. Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025 (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Aanpassingsvermogen;
– Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
– Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
– Klantgericht;
– Luisteren;
– Tactisch gedrag;
– Motiveren;
– Resultaatgericht werken;
– Samenwerken;
– Overtuigen;
– Besluitvaardigheid;
– Analyserend vermogen;
– Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: In overleg een halve dag mogelijk
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025 vanaf 14:00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur Tot die tijd kunt u reageren.