Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.
De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.
Werkzaamheden
Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.
Onder deze aanvragen kunnen ook aanvragen van nieuwkomers vallen, hierbij gelden alle bovenstaande zaken plus een maximale afhandelingstermijn van twee weken.
Doel van de functie
Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager intake/inkomensconsulent/poortwachter binnen een gemeente;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Gunningscriteria
4. Uiterlijk beschikbaar per 8 september 2025 voor minimaal 36 uur in de week (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving van de sociale verzekeringswetten, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen bijzondere bijstand (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het systeem GWS4All, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Analytisch vermogen;
– Zelfstandig werken;
– Zorgvuldig;
– Empathisch;
– Resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot en met vrijdag, in overleg. Is hybride werken mogelijk: Ja, in overleg en na de inwerkperiode.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.