Ervaren Projectleider Fysieke Leefomgeving (ZZP)

augustus 21, 2025
68 - 98
Application ends: september 1, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamische organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Opdracht
De gemeente zoekt een ervaren Projectleider Fysieke Leefomgeving. Als Projectleider Fysieke Leefomgeving geef jij richting aan uiteenlopende projecten binnen het fysieke domein van gebiedsontwikkeling met focus op woningbouw. Jij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt, van de eerste ideeën tot de uitvoering. Planningen, budgetten en teams? Jij houdt de touwtjes stevig in handen.

In deze veelzijdige functie voer je de volgende werkzaamheden uit:

In de ontwikkeling van ruimtelijke projecten fungeer je als schakel tussen interne organisatieonderdelen, bestuurders, externe partijen en inwoners. Je overziet het speelveld van beleidsmatige, juridische en maatschappelijke belangen en weet deze op een zorgvuldige manier bij elkaar te brengen. Je signaleert tijdig risico’s, denkt vooruit en stuurt actief op oplossingen die passen binnen de gestelde kaders en termijnen.

Daarnaast vervul je een belangrijke rol in participatie- en communicatieprocessen. Je betrekt inwoners en andere belanghebbenden bij de ontwikkeling van plannen en zorgt voor breed draagvlak. Daarbij hanteer je een strategische en verbindende aanpak, waarbij je voortdurend de balans bewaakt tussen beleid, regelgeving en de behoeften vanuit de samenleving.

Dit doe je in nauwe samenwerking en overleg met je collega’s binnen de gemeente en verbonden partijen (denk aan de omgevingsdienst), de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever en de diverse betrokken externe partijen. Als projectleider zorg je ervoor dat de ontwikkeling van dit gebied in goede samenspraak met alle betrokkenen zorgvuldig wordt voorbereid.

Specifieke taken zijn:

  • Projectleiding: als projectleider geef je leiding aan het projectteam. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn voorbereiden van een projectplan en definiëren van de opgave. Je bent het gezicht van het project.
  • Stakeholdermanagement: onderhouden en coördineren contacten met betrokken partijen, zoals omwonenden, bedrijven, verenigingen / organisaties. Je creëert draagvlak en zorgt voor een effectieve samenwerking.
  • Participatie: je bent verantwoordelijk voor participatietrajecten in goede samenwerking met ingeschakelde participatiedeskundigen, zodat alle belanghebbenden actief betrokken worden.
  • Risicomanagement: je identificeert en beheerst projectrisico’s, waarbij je zorgt voor tijdige interventie en oplossingsrichtingen.
  • Politiek-bestuurlijke advisering: je schakelt soepel tussen verschillende belangen in een politiek/bestuurlijke omgeving. Je voorziet bestuurders van strategisch advies en vertaalt dit naar concrete acties binnen je projecten.

Er is de mogelijkheid voor Detavast.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider fysieke Leefomgeving;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare inhoudelijke kennis en/of werkervaring met gebiedsontwikkeling bij gemeenten.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met het projectmanagement van complexe locatie- en gebiedsontwikkeling projecten bij gemeenten (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Projectleider fysieke Leefomgeving (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur en organisatie over gebiedsontwikkelingsprojecten in de initiatieffase (30 punten).

Competenties
– Stevige en zakelijke gesprekspartner, in staat om anderen te overtuigen en indien nodig weerstand te overwinnen;
– Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk) en stressbestendig;
– Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners en vakspecialisten, zowel in als extern;
– Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen;
– Flexibel;
– Klantgericht;
– Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
– Resultaatgericht;
– Zelfstandig.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 5 augustus 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.