Werken aan Utrecht
Utrecht groeit als geen andere Nederlandse stad. Deze groei gaat gepaard met stevige maatschappelijke en economische uitdagingen, zoals voldoende betaalbare woningen, banen en een goede bereikbaarheid van de regio. Ook het zorg dragen voor een stad waar iedereen kan meedoen en waar gezond stedelijk leven centraal staat, hoort daarbij.
In het Coalitieakkoord Utrecht Investeren in Utrecht en de Ruimtelijke Strategie Utrecht 2040 wordt richting gegeven aan deze ruimtelijke opgaven.
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
In Utrecht werken we met veel collegas aan de ruimtelijke ambities van de gemeente. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt in verschillende afdelingen. De afdeling Grondzaken, Investeren en Exploiteren (GI&E) is op zoek naar versterking binnen het taakgebied taxatie en verwerving.
We zoeken op tijdelijke basis een Adviseur Taxateur-Verwerver, die per 1-10-2025 voor circa 24 uur per week beschikbaar is.
Wat ga je doen?
Je bent adviseur met een vastgoed-, juridisch- en/of projectprofiel. Je hebt affiniteit met het werkveld grondzaken en kent de dynamiek van gebiedsontwikkeling binnen een G4-context.
Op dagelijkse basis adviseer je over taxatie- en verwervingsvraagstukken. Dit varieert van eenvoudig commercieel en residentieel vastgoed tot complexer exploitatiegebonden vastgoed. Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of neem je deel aan onderhandelingen. Binnen onze projectteams draag je bij aan oplossingen voor de uitdagingen die zich binnen de stad Utrecht voordoen.
Opdrachtbeschrijving
-
Je adviseert collegas, projectleiders en projectmanagers over contractuele en financiële mogelijkheden binnen gebiedsontwikkelingen.
-
Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of neem je deel aan onderhandelingen.
-
Je bent onderdeel van ons taxatie- en verwervingsteam.
-
Je bent aanspreekpunt voor collegas en waar nodig voor eigenaren/initiatiefnemers.
-
Je werkt autonoom, met eigen middelen en naar eigen inzicht.
-
Beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van de resultaten.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht wordt afgerond wanneer de hierboven beschreven werkzaamheden zijn uitgevoerd en de formatie weer op orde is.
Jouw profiel
-
WO werk- en denkniveau, bij voorkeur privaatrecht, planologie of vastgoed.
-
Register Taxateur (RT/RMT) in kamer Bedrijfsmatig en/of Wonen.
-
Minimaal vijf jaar recente ervaring met taxatie- en verwervingsvraagstukken binnen gebiedsontwikkeling in een G4- of hoogstedelijke context.
-
Kennis van regelgeving en procedures in het kader van de Onteigeningswetgeving.
-
Uitstekende communicatieve en onderhandelingsvaardigheden.
-
Ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen, bij voorkeur binnen (semi-)overheid of een G4-gemeente.
-
Op de hoogte van landelijke ontwikkelingen binnen het vakgebied.
Competenties en vaardigheden
-
Omgevingsbewust: je legt en onderhoudt gemakkelijk contacten met collegas, externe stakeholders en mensen op verschillende niveaus.
-
Coachend: je draagt bij aan kennisontwikkeling binnen de organisatie.
-
Resultaatgericht: je werkt gestructureerd en haalt doelen binnen de gestelde termijn.
Goed om te weten
-
Gesprekken vinden plaats in de week van 1 september 2025.
-
Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek, neemt de manager contact met je op.
-
Het gesprek zal digitaal plaatsvinden.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 1 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.