Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
De provincie Gelderland heeft als wegbeheerder van 1160 kilometer provinciale weg de wettelijke taak en de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed beheer en onderhoud van de wegen en alles wat nog meer binnen ons eigendom valt. De afdeling Beheer & Onderhoud zorgt ervoor dat het provinciaal wegennet optimaal kan worden benut met inzet van innovatieve technieken en het realiseren van duurzame oplossingen.
In de provincie Gelderland worden door diverse aannemers onderhouds- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de openbare verlichtinginstallaties (OVL) en de pompinstallaties. De werkzaamheden worden uitgevoerd conform de contractuele afspraken, volgend uit aanbestedingen op basis van bestekken. De werkzaamheden van de directievoerder zullen bestaan uit het begeleiden van de andere directievoerders ETI en het voeren van directie op de onderhoudscontracten voor de OVL en de pompinstallaties bij provincie Gelderland. De directievoerder begeleidt en controleert namens de provincie de werkzaamheden van de aannemer en verzorgt de administratieve afhandeling. In deze is de directievoerder ook de rechterhand van de projectleider, waarbij de directievoerder de dagelijkse gang van zaken in de gaten houdt.
De directievoerder moet beschikken over / door het detachteringsbureau worden voorzien van:
- veiligheidsschoenen (klasse S3);
- mobiele telefoon met camera;
- tablet voorzien van E form APP en mobiel internet in verband met opname van werk buiten;
- rijbewijs en auto, welke voorzien is van de juiste signaleringen om veilig en volgens de normen langs de provinciale weg te kunnen parkeren;
De provincie zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest met provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd.
Voornaamste taken van de directievoerder:
- bereidt de deelopdrachten voor betreffende het oplossen van storingen en het uitvoeren van modificaties, naar behoefte in samenwerking met de werkvoorbereider en specialisten;
- geeft deelopdrachten aan de aannemer en controleert de voortgang hiervan;
- levert met de aannemer de gerealiseerde deelopdrachten op, in samenwerking met de toezichthouder;
- controleert de aannemer op een correcte uitvoering in relatie met de besteks-eisen, plan van aanpak (EMVI) en risicodossier;
- coördineert de werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen/stakeholders en informeert deze;
- initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer ingediende termijnstaten en declaraties;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer verstrekte werk- en revisie tekeningen en mutatiegegevens areaal;
- bereidt de bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin;
- stuurt de toezichthouder aan voor controle op de werkzaamheden van de aannemer in relatie tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid en technisch inhoudelijke beoordeling van deze werkzaamheden;
- begeleidt van de andere directievoerders op het vlak van administratieve handelingen en organisatie.
Voornaamste verantwoordelijkheden van de directievoerder:
- Is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer in het kader van voorbereiding, realisatie en controle;
- Draagt zorg voor de realisatie van dit bestek binnen de kaders van tijd en geld;
- Neemt, binnen de kaders van het bestek betreffende tijd en geld, zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren;
- Is verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie qua inhoud en vorm, die overeenkomt met de standaarden binnen de provincie Gelderland;
- Is verantwoordelijk voor het correct (en tijdig) bij (laten) houden van areaalmutaties en het bijbehorende beheerssysteem;
- Is verantwoordelijk voor het veilig laten uitvoeren van de werkzaamheden (ARBO, veiligheid);
- Is verantwoordelijk (in samenwerking met de aannemer) voor afstemming van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk, hulpdiensten etc. ) en de communicatie hierover.
Vereisten / knock-outcriteria
Eis 1 Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 16 uur per week (2 x 8 uur). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 12 maanden.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 3 november 2025 inzetbaar is voor 16 uur per week (2 x 8 uur).
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 2 Overige eis
U voegt een CV van maximaal 5 pagina’s A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardige opleiding, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring of een afgeronde MBO-4 opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardig opleiding, aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de studierichting en het jaar waarin het diploma is behaald. Indien een gelijkwaardige opleiding/studierichting graag aantonen waarom deze richting vergelijkbaar is met Civiele Techniek of Elektrotechniek. Tevens graag de relevante werkervaring beschrijven.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een geldig VCA-VOL certificaat EN over een CROW96B certificaat (bewijs van deelname) of vergelijkbaar (bijvoorbeeld BRL9101). Het CROW 96B certificaat of vergelijkbaar is geldig tijdens de gehele duur van de opdracht (tenminste tot en met 30 september 2026).
Benoem de namen van het cursus- of opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin de certificaten zijn behaald.
Eis 6
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) in de functie van directievoerder en/of projectleider met onderhouds contracten en projecten in de infratechniek, uitgevoerd op- of langs provinciale- of rijks-wegen of gemeenten. De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type onderhoudscontracten/projecten en de inhoudelijke rol in die projecten die aansluiten bij de voor deze functie omschreven taken en verantwoordelijkheden.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek het type onderhoudscontract/project beschrijven en de inhoudelijke rol van kandidaat in die contracten/projecten.
Gunningscriteria
Wens 1 (50 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
- Kandidaat heeft voor tenminste 3 onderhoudscontracten/bestekken als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (50 punten)
- Kandidaat heeft voor 2 onderhoudscontracten/bestekken als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (30 punten)
- Kandidaat heeft voor 1 onderhoudscontract/bestek als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (20 punten)
- Kandidaat heeft geen ervaring als directievoerder voor onderhoudscontracten/bestekken voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (0 punten)
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties, uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
- Kandidaat heeft voor tenminste 3 onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (30 punten)
- Kandidaat heeft voor 2 onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (20 punten)
- Kandidaat heeft voor 1 onderhoudscontract/bestek gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (10 punten)
- Kandidaat heeft geen onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (0 punten)
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
- Kandidaat kan tenminste 3 onderhoudscontracten beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (20 punten)
- Kandidaat 2 onderhoudscontracten beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (15 punten)
- Kandidaat 1 onderhoudscontract beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (10 punten)
- Kandidaat heeft geen ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (0 punten)
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
- Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
- Flexibel gedrag: Je speelt makkelijk in op veranderende omstandigheden en past je gedrag daaraan aan. Hierbij houd je de projectdoelen in beeld.
- Gestructureerd werken en denken (analytisch vermogen): In je voorbereiding en communicatie geef je blijk van een gestructureerde denk- en werkwijze. Dit komt tot uiting in hoe je zaken vormgeeft en met structuur overdraagt aan projectdeelnemers en stakeholders.
- Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal. Met als resultaat dat de boodschappen ook begrepen worden en bij ontvangst tot de juiste vervolgreacties leiden.
- Zorg voor kwaliteit: Je hanteert hoge kwaliteitsnormen voor doelstellingen, processen en resultaten en streeft naar voortdurende verbetering.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie – 10 punten
- Voldoet voldoende aan competentie – 5 punten
- Voldoet onvoldoende aan competentie – 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 8 september 2025, 09.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige Informatie
- Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
- Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit Flextender wordt er een VOG link verstrekt na gunning.
- Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
- Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
- Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.
Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
- a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
- b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
- c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming