Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Team
Het Team Bedrijfsvoering van het Sociaal Domein verzorgt alle bedrijfsvoeringsaspecten voor het Domein. Zowel ondersteunend, adviserend en controlerend. Hierbij vallen onder andere facturatie, berichtenverkeer, informatiemanagement, procesmanagement, privacy, contractmanagement, interne controle en jaarwerk.
Opdracht
In kaart brengen en op orde brengen van het privacy landschap binnen het sociaal domein. Het betreft een compleet overzicht van alle verwerkingen, vastgelegd in een verwerkersregister. Het proactief aanvullen of actualiseren van ontbrekende verwerkersovereenkomsten en/of bijbehorende hoofdovereenkomsten. Tevens een compleet overzicht van alle DPIA’s en bijhouden van bijbehorende aanbevelingsregisters. Ook hier het proactief aanvullen of actualiseren van ontbrekende DPIA’s of aanbevelingen.
Het sociaal domein is constant in beweging, je wordt daarom ook gedurende de opdracht bevraagd op nieuwe verwerkersovereenkomsten of DPIA’s. Je geeft advies over welke privacy aspecten noodzakelijk zijn. De vragen kunnen komen van medewerkers van strategie & beleid of van de uitvoering van het sociaal domein.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het privacy-vakgebied met juridische kennis van de AVG. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als privacy officer in het sociaal domein (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met uitvoeren van DPIA’s (40 punten).
Competenties
- Kennis van privacy wetgeving, specifiek in sociaal domein;
- Communicatieve vaardigheden – makkelijk benaderbaar, vriendelijk, meedenkend;
- Onafhankelijk advies geven;
- Samenwerken met meerdere collega’s, afstemming met privacy officer en FG;
- Basis kennis van informatiebeveiliging.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025, van 13:00 uur tot 15:00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Voor sommige verhoogde risicofuncties is een VOG-P nodig. Wil je daar meer over weten klik dan hier.
- De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 25 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.