Deze opdracht leent zich zowel voor invulling door een ZZP-er als uitvoering door een medewerker van een detacheringsbureau/adviesbureau.
Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
Om iedereen in Gelderland van een passende woning te voorzien, is goede doorstroming essentieel. Na de inzet op de sociale huur gaan we ons nu richten op de koop en vrije huursector. De provincie speelt rond de doorstroom een tijdelijke rol als katalysator. In de eerste fase van het project (juli 2021 t/m mei 2023) hebben we het voortouw genomen om zaken op gang te brengen, in samenwerking met corporaties en gemeenten die dat willen.
Daarbij is de rol van de provincie vooral stimulerend en ondersteunend geweest, niet om de rol van corporaties of gemeenten over te nemen. Inmiddels zijn er 1500 verhuizingen gerealiseerd en is het tijd om de strategie bij te stellen. Deze nieuwe strategie brengt een aantal accentverschillen met zich mee: In deze fase gaan we inzet in uren niet afbouwen maar op een andere manier inzetten. Van – voor doen – naar samen doen – naar zelf doen door gemeenten en corporaties en andere partners in het netwerk.
De verhuiscoach-beleid werkt nauw samen met de kwartiermaker en de andere 6 verhuiscoaches aan het overdraagbaar maken van het project naar partners (gemeenten en woningcorporaties) per 2027. Waarbij voor de verhuiscoach-beleid de focus ligt op het uitwerken van een aantal resultaatgebieden die vallen onder het project Actie 10. Daarnaast ben je flexibel inzetbaar binnen een focusregio en provinciebreed voor het voeren van woonadviesgesprekken met senioren huur/koop.
Dit alles in het kader van het Actieplan Wonen, dat in 2025 door Provinciale Staten opnieuw is vastgesteld. Dit actieplan bevat maatregelen tot en met 2027, die uitgevoerd worden samen met partners zoals gemeenten en woningcorporaties. Actie 10 doorstroming huur/koop richt zich op verbetering van de doorstroming in de sociale huur, vrije sector huur en koop en draagt daarmee bij aan de betaalbaarheid en flexibiliteit.
Actie 10 doorstroming huur/koop richt zich op 7 pijlers:
- Kennisdeling
- Onderzoek en evaluatie
- Faciliteren van gemeenten en corporaties
- Stimuleren samenwerking
- Ontzorgen van 55-plussers
- Financiële stimulansen
- Stimuleren innovatie
Verhuizing van 55-plussers uit een ruime woning naar een kleinere woning zorgt voor méér verhuisbewegingen. Zo kan in die grote woning een gezin gaan wonen of in het huis kan een starter intrekken. De verhuiscoaches en verhuiscoach-beleid gaan in gesprek (keukentafelgesprekken), bieden informatie en stimuleren een verhuizing als dat passend is. Onze verhuiscoaches begeleiden mensen bij de stappen die gezet kunnen worden om te kunnen verhuizen.
Woningcorporaties en sociale teams in de gemeenten kunnen helpen om zicht te krijgen op 55-plussers die hulp kunnen gebruiken bij een verhuizing. Als verhuiscoach werk je daarom intensief samen met de woningcorporaties, gemeenten, welzijn, zorgpartijen en marktpartijen in een focusregio.
Resultaatgebieden
De verhuiscoach-beleid werkt samen met de andere 6 verhuiscoaches aan het overdraagbaar maken van het project naar partners (gemeenten en woningcorporaties) per 2027. Waarbij de focus zal komen te liggen op de uitwerking van onderstaande resultaatgebieden:
- Advies en beleidsontwikkeling doorstroming huur/koop
- Ontwikkelen en lancering Doorstroom MKBA
- Ontwikkelen DoorstroomWijzer senioren
- Organisatie Klankbordgroep
- Advies en ondersteuning Doorstroomtrein Floqz
- Ontwikkelen rapportage model doorstroming huur/koop
Vereisten / knock-outcriteria
Eis 1 Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 22 september 2025 tot en met 31 december 2026 voor minimaal 24 uur en maximaal 30 uur per week (voor 48 weken per jaar). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 12 maanden.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 oktober 2025 inzetbaar is voor minimaal 24 uur per week.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 2 Overige eis
U voegt een CV van maximaal 5 pagina’s A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 -heden) in functies waarbij gespreksvoering met burgers een substantieel onderdeel was. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 2 jaar ervaring voldoet.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2017 – heden) in de rol van beleidsadviseur of een andere projectmatige rol (zoals projectleider en/of projectmedewerker) t.a.v. doorstroming van woningbouw huur/koop. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.
Eis 6
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2017 – heden) binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten en/of provincies. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.
Gunningscriteria
Wens 1 (50 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De werkzaamheden/opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.
- Kandidaat kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (50 punten)
- Kandidaat kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (30 punten)
- Kandidaat kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (10 punten)
- Kandidaat kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (0 punten)
Wens 2 (50 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met doorstroming van woningbouw voor senioren (huur/koop), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.
- Kandidaat kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (50 punten)
- Kandidaat kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (30 punten)
- Kandidaat kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (10 punten)
- Kandidaat kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (0 punten)
Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
- Flexibiliteit: Je speelt makkelijk in op veranderende omstandigheden en past je gedrag daaraan aan. Als zich problemen voordoen, zorg je ervoor dat je eigen gedragsstijl verandert om een gesteld doel te bereiken.
- Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal, zowel binnen als buiten het project. Je kunt goed uit de voeten met verschillende gesprekpartners met verschillende belangen en bent in staat om mensen mee te nemen.
- Zelfstandigheid: Je bent in staat zelf nieuwe taken op te pakken. Je doet dat zonder aangestuurd te worden, maar betrekt wel op eigen initiatief de projectleider of andere relevante collega’s of partijen uit het netwerk.
- Projectmatig werken: Je bent in staat om projectmatig te werken. Je weet realistische deadlines af te spreken en je hier aan te houden. Je houdt overzicht op concrete acties en mijlpalen.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie – 10 punten
- Voldoet voldoende aan competentie – 5 punten
- Voldoet onvoldoende aan competentie – 0 punten
In totaal zijn er vier (4) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 40 punten scoren. Kandidaat dient minimaal een score van 20 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 20 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indexering
Het door de leverancier aangeboden uurtarief is vast tot en met 30 september 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: “Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)” voor de bedrijfstak/branche “O-Q Overheid en zorg”.
De eerste indexering is gebaseerd op het indexcijfer van juli 2025 en juli 2026. Daarna wordt iedere volgende indexering vastgesteld over de periode juli tot juli. Indexeringsverzoeken over voorgaande jaren kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingediend en ingevoerd. De betreffende indexcijfers staan op internet:
StatLine – Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100) (cbs.nl)
Druk op de hierboven genoemde link en pas de gegevens aan van Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) middels “Bedrijfstakken 1e digit (SBI 2008)” >> “Samenstelling bedrijfstakken 1e digit”. Vink daarna de categorie O-Q Overheid en zorg aan. Leverancier dient voor de indexering uit te gaan van de kolom “Cao-lonen per uur incl. bijz. beloningen” en “Cao-sector overheid” (ook aanpassen in tabel).
Leverancier dient hiertoe uiterlijk op 31 augustus (voor het eerst uiterlijk op 31 augustus 2026) schriftelijk een gespecificeerd en rekenkundig onderbouwd voorstel te hebben gedaan dat door provincie Gelderland schriftelijk moet worden bekrachtigd. Na goedkeuring door provincie Gelderland wordt het geïndexeerde uurtarief per oktober daaropvolgend (voor het eerst per 1 oktober 2026) toegepast.
Alle indexeringsvoorstellen dienen te worden gezonden naar het e-mailadres inhuur@gelderland.nl.
AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND
Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.
Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.
In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 18 augustus 2025, 09:00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op dinsdag 9 september 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.
Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
- a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
- b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
- c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming.