Strategische jurist grondzaken en vastgoed

augustus 8, 2025
6600 - 9500
Application ends: augustus 18, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Jouw taken hebben betrekking op de werkvelden grondzaken en vastgoed, privaatrecht, aanbestedingsrecht en publiek-private samenwerking. Je stelt zelf complexe overeenkomsten op, beoordeelt overeenkomsten van collegas, geeft aanwijzingen aan collega’s over op te stellen overeenkomsten, adviseert en acteert bij inzet van grondbeleidsinstrumenten en je overlegt met afdelingshoofd en projectleiders over strategisch-juridische vraagstukken en de aanpak daarvan. De overeenkomsten hebben betrekking op bijvoorbeeld samenwerking, koop/verkoop/reservering, erfpacht, huur, grondexploitatie, kostenverhaal etc. Verder denk je mee in diverse vastgoedvraagstukken, bijzondere aanbestedingen, beleidsontwikkeling en gebiedsontwikkelingsprocessen en adviseer je over mogelijke oplossingsrichtingen. Je functioneert als informele leider binnen het team vastgoedjuristen (totaal 14 juridische professionals, waarvan 5 flexibele schil) en zorgt voor inhoudelijke afstemming binnen het juridisch werkveld van de afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau richting rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur grondzaken en vastgoed bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring als juridisch expert op snijvlak van privaat- en publiekrecht

Gunningscriteria
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau richting privaatrecht en/of notarieel recht (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur grondzaken en vastgoed bij een gemeente > 100.000 inwoners (benoem welke gemeente dit betrof) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met intentie- én anterieure overeenkomsten (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met huur, pacht én opstalrecht (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
8. Aantoonbare ervaring bij een gemeente bij het vestigen van een voorkeursrecht voor op een grotere uitleglocatie (2500 woningen). (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Je staat sterk in je schoenen, hebt een aanpakkersmentaliteit en een positieve grondhouding. Je werkt doortastend en resultaatgericht. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent een constructieve overleg- en sparringpartner voor inwoners, ondernemers, collegas en bestuur. Daarbij heb je gevoel voor bestuurlijke, commerciële en maatschappelijke verhoudingen en ben je in staat om verschillende belangen goed af te wegen en te verwerken in jouw adviezen en keuzes, waarbij juridische creativiteit heel belangrijk is. Daarnaast heb je oog voor relevante (maatschappelijke) ontwikkelingen. Je beschikt over de daarvoor benodigde adviesvaardigheden, bent drukbestendig en besluitvaardig. Je bent in je werkhouding gericht op verbinding en samenwerking, neemt verantwoordelijkheid en kunt successen delen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen..

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.