Projectleider Mobiliteit

augustus 4, 2025
3225 - 5025
Application ends: augustus 12, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening
Wij zorgen dat de gemeente werkt! Binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening werken wij aan de randvoorwaarden die nodig zijn om de gemeentelijke organisatie goed te laten draaien. Denk aan financiën, informatievoorziening, HR, communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken. Wij ondersteunen onze collega’s en zorgen ervoor dat zij hun werk kunnen doen met de juiste middelen, actuele informatie en duidelijke processen.

Onze aanpak is praktisch en gericht op wat werkt. Wij kijken kritisch naar hoe dingen beter kunnen en stemmen onze ondersteuning af op wat de organisatie nodig heeft. Wij zetten in op samenwerking, binnen het domein en domeinoverstijgend, op innovatie en op dienstverlening die écht het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. Samen werken wij aan een organisatie die continu verbetert, flexibel inspeelt op veranderingen en toekomstgericht handelt.

Opdracht
Inleiding
De gemeente Pijnacker-Nootdorp zet in op een duurzame en toekomstbestendige leefomgeving. In dit kader is het stimuleren van duurzame mobiliteit onder medewerkers een belangrijk speerpunt, waarbij ook vitaliteit een belangrijk onderdeel is.

Toelichting opdracht
Vanwege deze ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving van het gemeentekantoor is het noodzakelijk om het mobiliteitsbeleid voor de medewerkers te herzien. Het mobiliteitsbeleid gaat niet alleen over hoe mensen naar kantoor komen en welke vergoeding hiermee samenhangt. Er zijn veel ontwikkelingen en/of onderwerpen die hiermee een bepaalde vorm van samenhang hebben.  

De projectleider gaat aan de slag met:
– Het uitvoeren van het project en het opstellen van een projectvoorstel, waar een mobiliteitsscan onder medewerkers om reisgedrag (en wensen) in kaart te brengen onderdeel van uitmaakt;
– Het ontwikkelen van een mobiliteitsplan met concrete maatregelen;

– Het betrekken van de organisatie met als doel informeren, participeren en creëren van draagvlak (bewustwording);
– Deelnemen aan werkgroep Oranjepark namens de gemeente;
– Het monitoren en evalueren van de effecten op bereikbaarheid, kosten, CO₂-uitstoot en medewerkerstevredenheid.

De projectleider maakt onderdeel uit van het team HR omdat mobiliteit een vraagstuk op het gebied van arbeidsvoorwaarden is. Het team HR bestaat uit 15 personen en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HRM beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van mobiliteit;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van mobiliteitsvraagstukken in relatie tot de arbeidsvoorwaarden, duidelijk weergeven in het cv (30 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente of gemeentelijke organisatie; (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een projectvoorstel waar een mobiliteitsscan onderdeel van uitmaakte, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het opstellen van een mobiliteitsplan voor medewerkers (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met medezeggenschapstrajecten bij de overheid, duidelijk weergeven in het cv (10 punten);
10. Uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Analytisch vermogen;
  • Resultaatgericht;
  • Politiek sensitief;
  • Omgang met tegengestelde belangen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval donderdag, overige dagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 augustus tussen 13:00 uur en 15:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 12 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.