Kwartiermaker werkgroep economie (ZZP)

juli 18, 2025
80 - 110
Application ends: juli 22, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Krapte op de arbeidsmarkt, de beschikbare ruimte en aan elektriciteit en water. Mobiliteitsvraagstukken en stikstofproblematiek. Dát zijn de opgaven waar ondernemers de komende decennia voor staan. Daar zijn onorthodoxe oplossingen en een lange adem vanuit gemeenten voor nodig. Hiervoor is intensieve samenwerking met inwoners, ondernemers en andere overheden noodzakelijk. Als je daar graag je tanden in zet, is deze functie op jou op het lijf geschreven!

Als programmaregisseur van een nieuw gevormd team vervul je een spilfunctie binnen en buiten onze gemeentelijke organisatie. Je bent gesprekspartner voor belangenorganisaties, inwoners, ondernemers, andere overheden in de regio en adviseur van onze bestuurders. Samen met collegas binnen je (programma)team en collega-programmaregisseurs werk je vanuit een integrale visie aan langetermijnoplossingen en snelle concrete resultaten voor deze complexe opgaven.

Je zorgt voor regie en samenhang op het geheel van de opdrachten, activiteiten, projecten en resultaten voor de opgaven (vrijetijds-)economie en bereikbaarheid, de ruimtelijke projecten en grondzaken. Je ontwikkelt programmas en regisseert de uitvoering. Samen met de andere programmaregisseurs borg je de integraliteit tussen de beleidsvraagstukken en werk je aan het verbeteren van het programmatisch, projectmatig en procesmatig werken binnen de organisatie.

Omdat het een nieuw en divers team betreft, dien je vervolgstappen te maken in de samenwerking en opbouw. Het is belangrijk dat je hierin weet om te gaan met de verschillende disciplines en deze weet samen te smeden tot een team.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op tactisch niveau binnen het werkveld economie bij een gemeente;

Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op tactisch niveau binnen het werkveld economie bij een gemeente (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met de aan- en verkoop van gemeentelijk vastgoed en leegstandsbeheer van gemeentelijk vastgoed (20 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een leidinggevende rol binnen het werkveld economie bij een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de aan- en/of verkoop van gemeentelijk snippergroen (10 punten);
7. Aantoonbare afgeronde cursus op minimaal hbo niveau op het gebied van (coachend) leidinggeven (10 punten).

Competenties
– Analytisch vermogen;
– Je schakelt makkelijk tussen strategie en praktijk;
– Je bent een verbinder;
– Politieke sensitiviteit;
– Je bent een stevige gesprekspartner en legt makkelijk contacten.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2025.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • Bring your own device is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.