Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega’s, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.
Opdracht
Ben jij een inspirerende leider die teams in beweging krijgt én hart heeft voor de openbare ruimte? Dan is dit jouw kans om impact te maken!
Voor onze vooruitstrevende en ambitieuze gemeente zoeken wij een interim teamleider Beheer fysieke leefomgeving die met visie, daadkracht en mensgericht leiderschap een team van circa 35 professionals aanstuurt.
Team Beheer is één van de 11 teams binnen het aandachtsgebied Leefomgeving en bestaat uit vier clusters: Riolering & water, Wegen, verkeer & openbare verlichting, Groen, bomen & spelen, en Kabels & leidingen. Samen beheren zij alle assets die bijdragen aan een veilige, duurzame en aantrekkelijke leefomgeving voor onze inwoners.
Wat ga je doen?
Als interim teamleider geef je richting en energie aan een team dat volop in ontwikkeling is. Je:
- stimuleert eigenaarschap, samenwerking en teamgevoel binnen en tussen de clusters;
- versterkt de verbinding met andere teams in de fysieke leefomgeving en met beleidsmakers;
- geeft verder vorm aan de ingezette ontwikkellijn: de implementatie van assetmanagement en opgavegericht beheren, inclusief de inrichting van professioneel opdrachtgeverschap naar realisatie en onderhoud;
- coacht medewerkers op persoonlijke groei en samenwerking;
- stuurt op kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van processen;
- bewaakt de exploitatiebegroting en investeringsbudgetten (circa € 24 miljoen) met overzicht en scherpte;
- bent een belangrijke sparringpartner voor collega-teamleiders en het managementteam.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met betrekking tot beheer van fysieke leefomgeving;
4. Aantoonbare werkervaring met assetmanagement en veranderprocessen (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 7 jaar;
Gunningscriteria
7. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (25 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider of afdelingsmanager binnen een gemeente (35 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met assetmanagement binnen een politiek sensitieve omgeving (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Communicatief sterk;
– Verbindend;
– Pro actief;
– Besluitvaardig;
– Politiek/bestuurlijk sensitief;
– Veranderkracht.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal tarief tussen de € 110-130. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 28 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.