Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke themas. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Opdracht
Vanwege de tijdelijke uitval van een teamgenoot zijn wij op zoek naar iemand die ons tijdelijk komt versterken. In ons team van 4 personen (momenteel dus 3) werken we er iedere dag aan om alle communicatie binnen Krimpen aan den IJssel rond te krijgen. We ondersteunen collegas bij de interne- en externe communicatie en adviseren burgemeester en wethouders. Aanvulling van een strategische/senior communicatieadviseur is daarbij erg welkom. Ben jij beschikbaar voor 24 uur per week? En lijkt het jou leuk om onderstaande taken voor minimaal 4 maanden op te pakken? Dan zien wij jou graag als tijdelijke versterking voor ons team.
Taken:
- Opstellen van communicatieplannen.
- Opstellen van persberichten, speeches en andere content.
- Opstellen van participatieplannen.
- Participatietrajecten begeleiden en (deels) uitvoeren.
- College van B&W voorzien van strategisch advies.
- Adviseren over complexe, vaak gevoelige en soms portefeuille overstijgende dossiers.
- Aansluiten bij (interne) overleggen over complexe vraagstukken in de gemeente.
- Pers/piketdienst (1 week per 4 weken).
Vereisten
1. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur / medewerker bij een gemeente of overheidsinstelling.
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en redigeren van persberichten (benoem duidelijk in het cv)
5. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van participatietrajecten;
6. Aantoonbare werkervaring in het strategisch adviseren van college van B&W.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch/senior communicatieadviseur (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van laagdrempelige teksten (B1-niveau) (benoem tenminste 1 duidelijk voorbeeld op een aparte pagina in het cv) (30 punten).
10. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van participatietrajecten. (20 punten)
Competenties
- Sociaalvaardig
- Communicatief sterk
- Actieve houding
- Zelfstandig werkend
- Makkelijk aanpassend aan de organisatie
- Gevoel voor politieke gevoeligheid
- Kan zaken in groter verband zien
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Bij voorkeur beschikbaar op (in ieder geval) maandag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 juli van 10.00 uur tot 15.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.