Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zon 2.000 collegas dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier themas waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De themas zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior planeconoom op inhuur basis.
Als medior planeconoom werk je in projectverband, zelfstandig of samen met een senior-gebiedseconoom, aan een aantal grondbedrijfprojecten en particuliere projecten om te komen tot nieuwe toekomstige functies, zoals wonen, werken, winkelen en recreëren.
Je fungeert als het financiële geweten van complexe projecten en hebt goed zicht op de risicos die er binnen de projecten spelen.
Je bent een sparringpartner voor met name de andere planeconomen/gebiedseconomen, projectleiders en opdrachtgevers. Je werkt grondexploitaties op en toetst business cases van private partijen. In voorkomende gevallen voer je samen met de projectleider en jurist onderhandelingsgesprekken om te komen tot (financiële) afspraken om de ontwikkeling mogelijk te maken.
Je werkzaamheden bestaan uit:
– Deelnemen aan projectgroepen.
– Het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties.
– Opstellen van berekeningen voor kostenverhaal en toetsen van externe business cases.
– Samen met projectleiders onderhandelen met externe partijen.
– Adviseren over ontwikkelstrategieën.
– Beheer van grondexploitaties en werkzaamheden voor de P&C cyclus van het grondbedrijf.
Vereisten
1. Het ingediende CV bevat maximaal 5 paginas. Alle extra paginas boven de gevraagde 5 paginas worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
2. De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 8-16 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenden dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden verschoven. Aan de vermelde startdatum kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
3. Kandidaat heeft in ieder geval 3 jaar relevante werkervaring binnen het ruimtelijk domein/ gebiedsontwikkeling, waarvan minimaal 2 jaar bij een gemeentelijke overheid. Voornoemde dient te blijken uit de ingediende CV.
4. Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding.
Gunningscriteria
5. De kandidaat heeft werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie en/of gemeente (maximaal 30 punten)
A: tot 1 jaar werkervaring als planeconoom (0 punten).
B: 1 tot 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie (8 punten)
C: 1 tot 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een gemeente (16 punten).
D: Meer dan 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie (24 punten).
E: Meer dan 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een gemeente (30 punten).
6. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied (maximaal 50 punten).
Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV en de motivatiebrief.
A: Onvoldoende (0 punten)
B: Matig (12 punten)
C: Voldoende (25 punten)
D: Ruim voldoende (37 punten)
E: Goed (50 punten)
7. De kandidaat heeft een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau (maximaal 20 punten)
Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV en de motivatiebrief.
A: Geen juiste vooropleiding (0 punten)
B: Hbo/wo-niveau, opleiding niet passend (7 punt)
C: Hbo-niveau, passende opleiding (13 punten)
D: Wo-niveau, passende opleiding (20 punten)
Een passende opleiding is een opleiding in het ruimtelijke domein.
Competenties
– Ervaring met het opstellen van grondexploitaties en haalbaarheidsberekeningen;
– Ervaring met kostenverhaal en onderhandelingen bij gebiedsontwikkelingen;
– Goede communicatieve vaardigheden;
– Stressbestendig;
– Toegankelijk en integer;
– Flexibel.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur.