Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt binnen het team Publiekszaken dat onder andere verantwoordelijk is voor:
- Het beheer van de gemeentelijke basisregistraties (BRP, BAG, BGT, BRO en WOZ) en Geo-informatie, inclusief functioneel applicatiebeheer;
- Het Klant Contact Centrum;
- De heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen;
- Uitvoering van de wet WOZ;
- Het uitvoeren van de burgerlijke stand, naturalisaties, het organiseren van verkiezingen.
Opdracht
Voor het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening zijn wij op zoek naar een ervaren GEO-specialist met een sterke focus op de Basisregistratie Ondergrond (BRO) en de geometrische componenten van de Omgevingswet. Je komt terecht in een deskundig team van vijf geo-specialisten dat verantwoordelijk is voor het beheren, analyseren en toepassen van geo-informatie binnen de organisatie.
Als GEO-specialist speel je een sleutelrol in het toegankelijk maken van geo-data en het vertalen ervan naar bruikbare inzichten voor ruimtelijke plannen en beleidsontwikkeling. Je draagt actief bij aan de implementatie van de Omgevingswet door geometrie en geo-informatie op een slimme en strategische manier in te zetten. Daarnaast werk je aan het zichtbaar maken van de waarde van GEO binnen de organisatie je zet GEO letterlijk en figuurlijk op de kaart.
Doelstellingen
- Je bent verantwoordelijk voor de geometrieën van de omgevingswet;
- Je wordt aanspreekpunt voor de Basisregistratie Ondergrond (BRO) binnen de gemeente;
- Vertalen van geo-data naar ruimtelijke inzichten, beleidsadviezen, visualisaties en kaarten;
- Zorgen voor de kwaliteit, actualiteit en toepasbaarheid van geo-informatie binnen beleids- en ontwikkelprocessen;
- Uitvoeren van ruimtelijke analyses ten behoeve van informatievoorziening, beleidsontwikkeling en dienstverlening;
- Ontwikkelen van kaarten ter ondersteuning van omgevingsvisies, plannen en andere strategische documenten;
- Verzorgen van workshops en kennisoverdracht aan collegas over het gebruik van geo-informatie en basisregistraties.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als GEO-specialist;
2. Uiterlijk per 21 juli 2025 beschikbaar voor 32 uur per week;
3. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);
4. Aantoonbare werkervaring met het updaten, controleren en aanmaken van ruimtelijke databronnen.
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als GEO-specialist; (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het maken en onderhouden van FME workflows, benoem waar dit is opgedaan; (25 punten);
7. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding (10 punten);
8. In het bezit van een rijbewijs B, benoem dit in het cv (5 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het updaten, controleren en aanmaken van ruimtelijke databronnen, benoem waar dit is opgedaan (15 punten)
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Communicatieve vaardigheden
- Nauwkeurigheid;
- Probleemoplossend vermogen;
- Ruimtelijk inzicht;
- Samenwerken;
- Innovatief denken.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag, afwijkend in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 7 juli 2025, 09:00 uur.