Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
We zoeken een tijdelijke CISO, die een stevige sparringpartner is en initiatief neemt om samen met ons de informatiebeveiliging van de gemeente Overbetuwe gereed te maken voor de toekomst. Informatiebeveiliging bij de overheid wordt niet alleen steeds belangrijker, maar is essentieel voor gemeenten. De toenemende digitalisering en het vele thuiswerken vragen om een hogere digitale weerbaarheid. We zoeken daarom een interim CISO die in staat is om het informatiebeveiligingsbeleid verder vorm te geven.
Als CISO ligt het accent in deze functie op de volgende werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor het opstellen, bijstellen en borgen van het informatiebeveiligingsbeleid en de daaruit voortvloeiende plannen.
- Controleren van het informatiebeveiligingsbeleid en daaruit voortvloeiende maatregelen
- Adviseren van het (lijn)management over hun verantwoordelijkheidsgebieden binnen de informatiebeveiliging en bij de implementatie van informatiebeveiligingsplannen.
- Optreden als informatiebeveiligingsadviseur bij nieuwe ICT-voorzieningen en bij ingrijpende veranderingen in de ICT-infrastructuur.
- Coördineren van ENSIA-audits, periodieke beveiligingsaudits, risico-, afhankelijkheids- en kwetsbaarheidsanalyses op onze processen.
- Coördineren en adviseren bij beveiligingsincidenten en optreden bij calamiteiten.
- Op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van informatiebeveiliging en met voorstellen komen voor aanvullingen of verbeteringen van producten, methodieken of werkwijzen.
- Opzetten en initiëren van (periodieke) informatieveiligheidsbewustzijn programma’s.
- Periodiek rapporteren van beveiligingsincidenten en de afhandeling daarvan aan het college van B&W en directie.
Wij zoeken een integere adviseur met bestuurlijke sensitiviteit en overtuigingskracht. Je bent alert, initiatiefrijk, proactief, analytisch en omgevingsbewust. Je hebt daarnaast goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Daarnaast ben je flexibel en volg je proactief de ontwikkelingen in de markt. Je beschikt over vaardigheden om, in een continu veranderende omgeving, de informatieveiligheid te borgen binnen de organisatie. Daarnaast:
- Beschik je over HBO/Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van de informatiebeveiliging.
- Beschik je over relevante werkervaring in een gemeente en/of gemeenschappelijke regeling.
- Heb je affiniteit met ICT (besturingssystemen, netwerken, standaarden, ontwikkel- en beheermethoden).
- Heb je kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en risicoanalyse.
- Heb je kennis en ervaring op het gebied van procesgericht werken.
- Heb je ervaring op het gebied van strategisch en bestuurlijk adviseren.
- Beschik je over kennis van De Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO), van specialistische beveiligingstechnieken, zoals encryptie, van technische infrastructuur samen met de business inschatting van de kwetsbaarheden.
- Beschik je over kennis en ervaring met projectmatig werken en projectmanagement.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor minimaal 20 uur gedurende de gehele opdracht;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als CISO bij een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van informatieveiligheid (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als CISO bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren van directie en gemeentebestuur (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
- Projectmatig werken
- Communicatief vaardig
- Omgevingsbewustzijn
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Verandervermogen
- Analytisch vermogen
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Hoofdzakelijk maandag, dinsdag, donderdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 3 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 4 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.