Consulent aanvullend inkomen

juni 26, 2025
3800 - 4700
Application ends: juli 7, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Consulent aanvullend inkomen

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Als consulent aanvullend inkomen ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met aanvragen binnen de Participatiewet en minimaregelingen. Je beheert een eigen caseload en biedt financieel advies en ondersteuning op een rechtmatige, humane en respectvolle manier. Je signaleert hulpvragen buiten je werkgebied en verwijst door naar collegas of externe instanties.

Je behandelt specifiek aanvragen van inwoners zonder bijstandsuitkering (nuggers), waaronder bijzondere bijstand, inkomensondersteunende regelingen, Wet Kinderopvang, Studietoeslag en individuele inkomenstoeslag. Samen met je team zorg je voor optimale dienstverlening en maatwerk binnen de kaders van de wet.

Vereisten 
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, bijzondere bijstand en minimaregelingen;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bijzondere bijstand (Benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent (aanvullend) inkomen.

Selectiecriteria 
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent aanvullend inkomen (35 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van een eigen caseload (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Integriteit
  • Stressbestendigheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Empathie

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 juli 2025. 

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.